Streger i spartel

Jeg er i gang med at Spartle fermacell plader og lægge papirstrimler i samlingerne.

Men jeg oplever konstant at der kommer streger over alt i spartlen, fordi der enten er en rest indtørret spartel som er faldet af spartlen (fordi jeg jo genbruger spartlerne og skraber overskydende af og vasker dem efter brug, men noget bliver altid siddende især på håndtaget og falder af næste gang jeg spartler.) eller også noget indtørret spartel fra spanden (det er pulver, så keh blader i en murspand, bør man evt bruge ny spand hver gang??)

Eller også små klumper af spartel som ikke er rørt helt nok ud.

I fermacell vejledningen står der dog at fermacell fugespartel IKKE må blandes maskinelt, men skal blandes manuelt. Dette gør det helt umuligt at blande klumpfri. Så jeg blander alligevel med et piskeris på slagbor men på lav hastighed.

Nogle tips til at undgå disse streger i Spartlen? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gør værktøjet bedre rent

Er der noget man kan rengøre med? 
Rent varmt vand. Jeg plejer at tage dem med i bad når jeg er færdig 😔
Værktøj skal altid gøres helt rent. Ganske almindelig varmt vand og sæbe. Så kan man samtidig bruge den lille spartel til at skrabe på den store og omvendt. Og så må du aldrig samle spartel masse op fra en støvet gulv og putte det i spanden. Skal du genbruge noget skal det bare spartles i et større hul, f.eks. ind over papirstrimmel. og skal så ikke spartles ud over større område.
Kommer der alligevel en enkelt streg så sidder synderen ofte lige ved enden af stregen. så tager du den væk med en finger og tørrer fingeren ren på den våde klud som du altid har med. .

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også