Montere spots i udhæng - hvad må man selv gøre?

Hej

Vi har spots i en del af vores udhæng, som vi gerne vil forlænge til udhænget på gavlen af vores hus. Hvor meget må jeg selv gøre og hvor meget skal elektrikeren gøre?
Hej Vi har spots i en del af vores udhæng, som vi... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg overvejer lidt om jeg skal fortsætte rundt om huset med spotsne. I så fald skal jeg bruge 20 spots. Kan jeg godt tilslutte så mange til en kilde? Eller er der en øvre grænse for hvor mange spots der kan tilsluttes?
For at svare på det skal man vide om hvilke spot du påtænker. Men der skal ret mange spot monteres før grænsen nås især ved LED.
Er det 35 W halogen så giver 10 spot jo 350 w og selv ved 30 spot er det kun ca. 1000 w Der er jo nok noget andet på samme gruppe men det kan sagtens gå.
Er det med LED f.e.ks. 4,5 w jamen så kan du jo sætte 100 op og stadig ligge under 500 W


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så nåede jeg hele vejen rundt. Tak for hjælpen.

Flot resultat og flotte billeder. Du må haver været ude klokken lidt over midnat for at få mørke i denne tid.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg prøvede lidt forskellige og endte med en pære med en spredningsvinkel på 37 grader og 2700 kelvin.
Installerede du spots med fast afstand eller mellem vinduer generelt og hvor langt imellem har du max.
Er selv ugang med samme projekt men er lidt i tvivl om jeg vil have det over vinduer
doctor6000: Du kan næsten selv bedømme på humsepers fine billeder. Det er ret svært at holde en fast princip, så en blanding af fast afstand og forbi vinduer vil jeg tro er optimal.
På sidste billede rammer det mursøjler imellem vinduer og det ser rigtig godt ud.
På 1. og 3. billede ses at en af spots rammer ned på sålbænk på det høje vindue. Den detalje ser lidt anderledes ud, men hvis man ikke gjorde det ville det nok se være ud med den større afstand.
På 2. billede er der jo ingen tvivl da der ikke er vinduer. Her skal der naturligvis være ensartet afstand. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej doctor

Som ev elmand skriver, så var det en blanding mellem at få spotsne til at sidde mellem vinduerne og holde ca. den samme afstand, mellem hver enkel. Det var ikke muligt at holde præcis samme afstand, men gik efter ca. 1 meter pr. Spot.
Hmm. Kan se npr jeg får rund om mit hus og prøver at få det til at gå op med afstand mellem vinduer iden de sidder foran vinduer etc. Så kommer jeg på ca 2.5 mtr melle spots. Er det for langt til atvdet kommer til at se fjollet ud mon? 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis