Råd imod fugle?

Hejsa.

Jeg har det "problem", at fugle ofte flyver ind i mine vinduer!

Har boet her 4 år, og det er kun sket et par gange før, men her det sidste døgn er det sket 4-5 gange!

Nogle flyver bare videre, nogle brækker en vinge (og dør sidenhen) og andre dør på min altan på stedet.

Kan man gøre noget så de ikke tror de kan flyve direkte ind i min lejlighed?

(Er på 2. sal, og lige op af en skov så der er naturligt mange fugle),?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal sætte sådan nogle her på glasset fugl Klik på fugl.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Monter et trådnet mod fluer.

Kovas, Ahhh, virker det? Tænker at sådan nogle kan jeg vel sådan set bare printe ud selv og sætte op...
På den anden side, så er det jo gratis aftensmad ;)

Uldahl, jeg har fluenet i altandøren for at undgå for mange flyvende insekter (nogle slipper igennem alligevel), men det andre vinduer er "faste" og kan ikke åbnes, så det vil fluenet ikke gøre nogen forskel.

Forleden kom der lyden af en græsslåmaskine... MEGET tæt på. Hedder det en heste bremse? Den var sgu 4-5 cm lang, og lød som en græsslåmaskine når den fløj!, og det med fluenet for altandøren - den havde fundet vej ind gennem den lille ventilations-rist i toppen af døren!

Heldigvis er jeg "bevæbnet" med "Chok fluespray" fra Harald NYborg. Den virker åbenbart også på andet end kun fluer og hvepse ;) Bruger gerne 2-3 af de store af de dåser på et sommerhalvår ;)
1. Hvis du ikke kan åbne vinduerne kan fuglene vel heller ikke flyve ind?
2. den du kørte, er nok bare en guldsmed

1. Nej, de kommer ikke ind, men er lidt træt af døde eller kvæstede fugle på altanen samt det chok man lige får når noget pludselig siger "BOOIING" mod ens vindue. Det er vist kun et spøgsmål om fuglens størrelse før ruden revner eller smadrer.

2.
Nej, Jeg ved godt hvordan en Guldsmed siger ud, og de "summer" ikke så højt som en græsslåmaskine når de flyver. Det var en hvepselignende tingest, bare 3-4 gange større end en normal hveps. Inden jeg hørte den først troede jeg seriøst at naboen slog græs, indtil jeg så dette "monster" flyve rundt om mig.

Men som sagt godt bevæbnet, så led den også døden, pga min spray.
Annonce
Ok, så er det gedehamse! Dem skal du passe på. Deres stik kan være ret farlige. At du har så mange dyr, kunne være fordi der er gennemkig i din lejlighed.

Jeg har ikke set, om det er beskrevet i den webshop, der linkes til..
Men for 10-15 år siden solgte jeg bl.a. sådan nogle klistermærker..
Du skal afklare, om fuglene flyver ind i ruderne, fordi de ser gennem lejligheden, eller om de gør det fordi landskabet spejler sig.. Det sagde vi, i hvert fsld dengang, var vigtigt i forhold til farven på fugleklistermærkerne (Jeg kan desværre ikke huske hvilken farve, der passede til hvilken situation)

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der var det jo😀
https://www.naturbutikken.dk/roed-rovfugle-silhouet.html

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Ja tror klart det ,må være en gedehams der kom, eller hetebremse eller hvad faen de hedder.

Jeg er ellers ikke så sart med fluer, mug og har endda arbejdet med at blandt andet myrde hvepsebo, men sådan en fætter på 4-5 cm, så blir jeg sgu lidt "noller " gg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis