Hej, jeg står og har underskrevet køb af hus, men havde desværre missede dette punkt, som gør sig gældende ved begge badeværelser og omhandler indbygningslamper/-spotlysene:
"det kan ikke verificers om kabler er jf. fabrikanten anvisninger. der er anvendt LEDNING 3G1,5 H05VV-F HVID R50med max temperatur på 60 grade"
Efter noget søgen kan jeg dog se, at det er meget usandsynligt, at spotlysene skulle fungere med 60 graders kabler. I den anledning har jeg derfor nogen spørgsmål, jeg haber nogen kan hjælpe med mig:
1) Findes der spotlys eller andet som kan bruges i forbindelse med en kabel som kun tåler op til 60 grader? Her tænker jeg på, om man blot kan udskifte dem til noget mere svagt.
2) Er det et omfattende / dyrt projekt at ændre kablerne? (De er inde i gipsvægge)
3) Er det brandfare, der er grunden til maks varmen, eller betyder det blot, at lysene brænder sammen / ikke virker?
4) Er der en løsning jeg har overset?
Vi har desværre kun 6 dages fortrydelsesret på købet,men det bliver nok ikke en deal breaker, jo mindre det er meget kritisk. Det betyder dog, at det er svært at få en elektriker derud i tide,hvilket er grunden til, jeg prøver at spørger herinde.
Med venlig hilsen
Daniel