robot plæneklipper guide kabel

jeg har bestilt en gardena robot plæne klipper. dog har jeg ikke modtaget den i nu. men har læst manualen igennem fra nettet. nu er mit spørgsmål, man skal ligge et guide kabel. det skal forbindes bag oplader og gå ind under opladeren. men skal det bare ligges til det fjernesete hjørne af haven i en evt. lige linje.og så forbindes med afgrænsning kabel med samlemuffe.
har før haft texas. og der lagde man bre afgrænsning kabel fra oplder, ind under den.hele vejen rundt i haven. og tilsluttet den til opladeren igen. der var ikke et guide kabel.

og er det generalt at robotterne erså nedslidt efter 1,5-3,5 år. for læser godt nok mange hvor deres robot højst har levet i 3,5 år. vores texas levede i 1 år og 350 dage. så var så heldig at få det meste af beløbet tilbage
jeg har bestilt en gardena robot plæne klipper.... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
AllanE skrev den 14-08-2020 17:26:12

Tak wezio for den udførlige forklaring og illustrationen af din grund. Den har nogenlunde samme form som min, så det var guld værd. Jeg har bestilt en robot af samme model og er ved at finde ud af hvordan det skal installeres, når jeg får den.

Ville det fungere mht. guidekablet, at placere robotten i midten af grunden, svarende til nederst på din tegning? Dvs. i korridoren mellem hus og hæk midt imellem dine to zoner? Eller er det mest optimalt, at ladestationen er i den ene ende af grunden?

Hej Allan,
Guidekablet kan ikke deles i to og bør gå fra ladestationen til det fjerneste område, så din ønskede placering er desværre ikke optimal. Du bør placere ladestationen således at guidekablet løber igennem din have og til fjerneste område.
I min have kunne ladestationen stort set stå hvor som helst i det store område, robotplæneklipper finder fint rundt der. Men til fjerne områder og smalle områder er det nødvendigt at robotplæneklipperen bliver ledt der hen til. Den kunne muligvis finde der hen selv, men så får du måske ikke klippet græsset så tit i dette område, som du gerne vil! :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her