Flytte jordledning til brugsvand

Hej,

Jeg skal have VVS’er til at gøre noget ved den herfætter, i forbindelse med at gulvet bankes op og hæves.

Da der sidder en del kloge hoveder herinde, er jeg interesseret i at høre mulige løsninger.

Det er jordledningen til vand der kommer op her.
Fyret sidder i modsatte side, i retning af måleren - her vil jeg gerne flytte den hen.

Den VVS’er jeg har talt med, har sagt at den eneste løsning er at finde ledningen uden for huset og lave en samling her, og trække den hentil, hvor jeg ønsker.

... men er det nu også den eneste løsning?

Der findes ingen tegninger over ledningen, så hvis den skal findes udenfor, er det lidt “prøv lykken” et sted i den retning den umiddelbart løber.

 

Hej, Jeg skal have VVS’er til at gøre noget ved... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke har et ønske om at forny hele stikledningen, kan du koble de to sammen  en halv meters penge udenfor muren. Hvis ellers dit stik er OK, behøver du ikke grave helt ud til vejen.

fase
Jeg ser, hvad jeg kan finde på ... Der er i mellemtiden sket det, at de er gået i gang med at renovere vandledninger i området vi bor i, så jeg ringede til forsyningen.

Renoveringen er inkl. udskiftning af stophaner og i den forbindelse skifter forsyningen vandstikket ind til skel - ham fra forsyningen sagde de kommer til at skære den gamle stikledning ved skel og svejse den nye på her. Umiddelbart lidt sjovt i min optik..

Anyways, det sparer jo lidt af arbejdet, hvis nu jeg kunne have en ny stikledning liggende klar inde på grunden, som jeg så måske kunne lokke dem til lige at fiske ud til den nye stophane :)

 

Hvis du graver en ny stikledning ned, så den kan kobles på den ny stophane, kan du sikkert få dem til at koble dit nye stik til. Du skal så have lavet det sådan, at du kan lukke for vandet ved det nye stik eller være så fremsynet, at du er klar til at koble det gamle stik fra og koble det nye stik på din installation.

fase
Bare en update... Jeg gravede efter vandstikket indenfor, og det løber ind under huset. Det er PEM rør og i følge min VVS, så skal det nok holde mange år endnu.

Held i uheld, så fordi det løber ind under huset, så er der lidt længde at hente, ved at flytte det og køre det ned i gulvet igen... Så fri for udsparing i gulvet til samling, men kan laves pænt :)

Er dog ked af at se, der ikke er noget indføringsrør og stikket er lagt, som det nu engang er.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis