Hjemmelavet akustikpanel

Akustikpaneler med sort bagbeklædning og laminerede lameller er populære, men det kan også blive dyrt at købe 0,6 m for 6-1200 kr/stk, så jeg har besluttet mig for at forsøge at Lave dem selv.
Det lykkedes mig at finde en tre meter bred akustikdug hos SoundstoreXL til 50 kr/m2
Lamellerne giver mig dog noget mere hovedpine. Det er helt umuligt at støve dem op færdiglavede. Jeg har googlet i vildskab, men ender altid med de færdiglavede paneler.
Jeg overvejer at købe høvlet forskalling i fyr 50x25 mm og så save dem midt over så jeg har 25x25 mm lameller. Jeg vil herefter bejdse dem i en pæn træfarver. Jeg vil så lime dem på akustikdugen og give dem nogle hæfteklammer bagpå.
på væggen vil jeg lave en ramme af 38x57 mm lægter. Den vil jeg samle med beslag og fastgøre til væggen og smide noget URSA (lyd)isolering ind i og derefter skrue akustikdugen med lamellerne på med sorte skruer.
Spørgsmål:
1. vil forskallingstykkerne være lige nok til at det ikke kommer til at se dumt ud?
2. Vil de kunne hænge fast på dugen med lim og klammer?
3. Er der andre forslag til at finde billige lameller og i hvilke materialer?
4. Andre kommentarer/ forslag?

Akustikpaneler med sort bagbeklædning og... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den var 12 mm.
Ender du med forskalling, vil jeg da anbefale at du både sliber og bejdser  jeg har faktisk lavet en væg i stuen hvor jeg brugte Herdins Lakbejdse  på forskallingsbrædder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis