Køkkenskab vil ikke ud :(

Hej

Jeg skal sætte opvaskemaskine i et HTH-køkken, men kan ikke få køkkenskabet, hvor den skal være ud. Så vidt jeg kan se, er alle skruer afmonterede. I højre side kan skabet rykkes op og ned, men i venstre side kan det ikke bevæges meget.
Måske skal jeg have fodsparken afmonteret først? Det ligner, den er træ beklædt med et tyndt lag stål, men det bøjes/ridses meget nemt. Hvordan får jeg fodsparken af?

På forhånd tak – jeg kan ikke vaske op i hånden meget længere ;)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Let nok. Ned på knæ og inspicer nederste forkant på skabet lige over soklen. Man stifter oftest skabene fast i soklen. Når du har skabet ude, kan du save med en listesav ud i soklen. Og du har husket skruer op i bordpladen? Du kan checke om der søm for neden, ved at føre et tyndt knivblad ind mellem sokkel og bunden af skabet. Støder du på noget er den go nok.vær forsigtig med at save i soklen. Jeg kan se du skal bruge gavlen igen, den skulle jo gerne have et pænt anlæg.

 

Det ser ud som om soklen er clipset på benene (altså dem der holder køkkenelementet fra gulvet). Så hvis du stikker en spartel eller en kniv ind i en samling kan du sikkert få soklen af. 

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skabene er oftest skruet sammen, så check også i naboskabet, både front og bag oppe og nede.... Kan være limet sammen, men det er de oftest ikke.

MVH Njord
Tak for gode bud!

Skabet er ikke stiftet ned i soklen oppefra.
Det er heller ikke skruet fast i bordpladen - den “svæver” faktisk lidt for enden af bordpladen.
Der er slet ikke nogle synlige skruer mellem skabene og ud til endepladen. Endepladen virker ikke til at hænge sammen med skabspladen øverst.

Jeg har prøvet at stikke kniv ind i siden, men det lykkedes ikke at løsne sokkeldelene fra hinanden.
Når jeg stikker kniv ind i den lodrette sprække mellem de to sokkeldele ved hjørnet, føles det som om der sidder en skrue eller to. Giver det mening at stikke nedstryger ind i sprækken for at skære skruerne over, så man måske kan få den forreste del af soklen af?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også