Trailer - overgang i strøm

Min trailer er købt ny for 2 år siden, men står ude i al slags vejr. Bilen har en 7 polet stik, hvorfor er er monteret en 7/13 polet adapter på traileren. Nu driller el-tilkoblingen idet advarselsblinket går på baglyset i højre side. Altså blinker rødt med baglyspæren.
Er det mon en fejl i adapteren, eller er den sandsynlige årsag tæring/overgang i trailerens ledningsnet?
Kan man evt. købe noget spray så man sikrer at der er god kontakt mellem han/hun ben/stik og hvad hedder det i givet fald?
P.f.h.t.  

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tusind tak for svar til jer begge. Det vil jeg prøve i morgen. Vedr. WD40 så kan jeg se at der findes en speciel kontaktrens beregnet til el/elektronik - altså ikke den sædvanlige WD40 rustfjerner. Det var den jetdirect henviste til.
Så blev jeg også klogere 🙂
Fik en kammerat til at koble traileren på hans bil, og her fungerer alt perfekt. Problemet er derfor enten det 7-polede hunstik bilen er født med eller adapteren der konverterer fra 7->13 pol. Kontaktrens kan ikke løse problemet. Ville det smarteste ikke være at installere et 13-polet stik på bilen, eks. denne: https://www.thansen.dk/camping/elartikler/caravan-trailer-stik-7-13-pol/13-polet-stikdaase-raze/n-1040802239/pn-234139799/?gclid=CjwKCAjwlZf3BRABEiwA8Q0qqzQ4NtuOqIBNLDRRnw_WQmrfEFrpYL2mR3fnwAPqFODJjJzTDY0hChoCizgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Så undgår jeg også adapter mellem bil og anhænger. Er der nogen problematikker man skal være opmærksom på nær man ændrer fra 7-pol til 13-pol?
Jeg ville afklare om det er bil el adapter. Kan du ikke låne en tester til dit eget stik. Hvis dét virker må det være adaptoren - let og billig at skifte
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis