Trailer - overgang i strøm

Min trailer er købt ny for 2 år siden, men står ude i al slags vejr. Bilen har en 7 polet stik, hvorfor er er monteret en 7/13 polet adapter på traileren. Nu driller el-tilkoblingen idet advarselsblinket går på baglyset i højre side. Altså blinker rødt med baglyspæren.
Er det mon en fejl i adapteren, eller er den sandsynlige årsag tæring/overgang i trailerens ledningsnet?
Kan man evt. købe noget spray så man sikrer at der er god kontakt mellem han/hun ben/stik og hvad hedder det i givet fald?
P.f.h.t.  

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tusind tak for svar til jer begge. Det vil jeg prøve i morgen. Vedr. WD40 så kan jeg se at der findes en speciel kontaktrens beregnet til el/elektronik - altså ikke den sædvanlige WD40 rustfjerner. Det var den jetdirect henviste til.
Så blev jeg også klogere 🙂
Jeg havde noget nær samme problem, og her var det adapteren der var synderen. Efter have skiftet til samme stik på både bil og trailer, er problemet forsvundet. 

Med venlig hilsen

Anders

Annonce
Fik en kammerat til at koble traileren på hans bil, og her fungerer alt perfekt. Problemet er derfor enten det 7-polede hunstik bilen er født med eller adapteren der konverterer fra 7->13 pol. Kontaktrens kan ikke løse problemet. Ville det smarteste ikke være at installere et 13-polet stik på bilen, eks. denne: https://www.thansen.dk/camping/elartikler/caravan-trailer-stik-7-13-pol/13-polet-stikdaase-raze/n-1040802239/pn-234139799/?gclid=CjwKCAjwlZf3BRABEiwA8Q0qqzQ4NtuOqIBNLDRRnw_WQmrfEFrpYL2mR3fnwAPqFODJjJzTDY0hChoCizgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Så undgår jeg også adapter mellem bil og anhænger. Er der nogen problematikker man skal være opmærksom på nær man ændrer fra 7-pol til 13-pol?
Jeg ville afklare om det er bil el adapter. Kan du ikke låne en tester til dit eget stik. Hvis dét virker må det være adaptoren - let og billig at skifte
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis