Flamingo i terrændæk

Hej.

Er ved at ligge flamingo i vores gang, så jeg kan få støbt gulv. Har lagt de første 30 cm og skal ha 10 cm mere på. Langs den ene væg er der en sokkel, som flamingopladen rager ca 2 cm over. Skal jeg bare fylder sand eller leca så den kommer i niveau med flamingoen og næste plader då det ved er understøtte ordentligt også der var soklen er ? ligger lige billeder på, så det er nememre at se

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ok at fylde det med sand. Men det skal nok være tørt for at det kan flyde ned og fylde helt op. Ellers vil det alligevel forsvinde ned i løbet af de næste år og du mister din understøttelse. Men det vil du sandsynligvis heller ikke mærke.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tror sand vil synke uanset, man kan ikke komprimere det ned i en tynd sprække og hvis man tramper på isoleringen risikerer man pumpeeffekt så det begynder at trænge ind imellem lagene så de ikke ligger glat med hinanden mere.

Hvis grundvandet ikke står højt og terrænet ellers er tørt i jeres område ville jeg fylde sprækken nedad op med pu-skum, evt brøndskum. Når det er afhærdet ville jeg afskære i niveau af soklen og fylde topstykket op med coated leca.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skær noget  kant isolering og skum det på, så det Ca flugter med isoleringen. Hellere et par mm under end over. Du kan få det i forskellige tykkelser 

Mvh. Christian M

Har haft den samme  udfordring og jeg brugte PU skum, det er ret hurtigt at gøre og det får også isoleringen til at ligge meget mere stabilt når du skal gå rundt på det og lægge rionet ud, støbe mm.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis