Kloak lugt fra køkken vask

Der kommer en forfærdelig stank fra afløbet i køkkenvasken, når jeg lukker vand ud.
Afløbet er ikke stoppet, det trækker fint. Vandlåsen er renset, der var nu ikke noget særligt.

Kloakken på tegningen fortsætter ud til vejen. Der er ikke nogen samlebrønd på grunden.
Hvem skal jeg kontakte for at rette fejlen?

Ps. Tegningen er fra 1973, vi overtog huset i 2008
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en kloakmester med tv inspektion du skal have fat i eller som minimum en der renser.

Jeg ville foreslå du får kørt tv på ledningen. Det kunne tyde på en utæthed muligvis lige omkring fundamentet.
Måske kan der inspiceres fra køkkenet hvis det er muligt at komme til reduktionen, ellers skal der køres stiktv fra hovedledningen og det er nok lidt dyrere at få gjort.
Alternativt kunne du prøve at grave ned lige uden for fundamentet og skille rørene ad.

Ps: du kunne også prøve med afløbsrens først, nu jeg lige læser dit indlæg en gang til og vente med kloakmanden til bagefter. Jeg læste at det stank og troede det var generel i køkkenet, derfor tænkte jeg på utæthed, men duskriver jo fra vasken, så er det muligvis ikke så slemt.

Bare kald mig BBB 
Er din brønd ud for bade ærelset synlig kunne du prøve at åbne dækslet og lytte om du kan høre når du lukker vand ud så ved man der er ordentlig gennemgang.
Det vil også fjerne evt overtryk der kunne være selvom det ikke burde kunne give lugt i gennem vandlåsen.
 

Bare kald mig BBB 
Jeg tror ikke at der er en brønd som vist på tegningen, logisk set burde den vel være nærmere mod vejen. Men det er ikke til at vide, da hele indkørslen er balagt med sf sten.
Nej den er reelt placeret korrekt ud for toiletterne, så tror godt du kan regne med den er der. Det er en hel alm måde man lavede det på. Har desværre ikke bedre bud ud fra din beskrivelse, men prøv da med flydende afløbsrens eller evt klorin og godt med varmt vand. Måske er det bare lidt aflejringer der lugter

Bare kald mig BBB 
Annonce
Afløbsrens og varmt vand er prøvet. Opvaskemaskinen giver også masser af varmt vand.
Den offentlige side af kloaknettet er til højre på tegningen, så hvis der er sen samlebrønd som vist på tegningen har den ikke noget at sige, vandet løber jo den anden vej.
Det ville være rart hvis der var nogen der kunne anbefale et firma der kan hjælpe, helst i 4800 området. Jeg har prøvet et lokalt vvs/kloakmester firma, det eneste de kunne gøre var at sende en regning.
Vi har osse døjet med kloaklugt i både brygges, bad og køkken fra afløb (i gl. hus der ligger højest i her i landsbyen) efter vi (alle) fik lavet separering af kloaknettet. Jeg opdagede at fænomenet kom når kommunens kloakpumper kørte - de skabte nærmest et vakuum, som gjorde at vores vandlåse inde i huset nærmest blev suget tør for vand. Jeg fik lavet en ekstra stor vandlås uden for huset før samlebrønden, og det har løst problemet.  
Hvad er det for en vask? Vi har en franke med en stor fralæningsplade som er forbundet til afløbet med en slange før vandlåsen. Der samler sig snask som kan begynde at lugte.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis