Robotplæneklipper på flere arealer

Hej LDS

Jeg går og drømmer om at købe en robotplæneklipper, men er ikke helt sikker på at det kan lade sig gøre i vores have.
På det lidt utydelige billede herover, har jeg tegnet vores terrasse ind med blåt, og som man kan se, så deler den græsplænen i 2. Der er heller ikke mulighed for at komme den anden vej rundt om huset. Problemet er at hele kanten mod græsset er ca. 5cm højere end græsset. Jeg har overvejet at udjævne forskellen ved den nordlige kant, samt ved hækken ved den sydlige kant, men for det første er belægningen bag drivhuset trædesten med skærver omkring, og for det andet, så tror jeg at det bliver for stejlt at gå på græsset.

Kan man lave 2 kredse til plæneklipperen, hvor man så løfter den hen på den hvor garagen ikke står?
Kan man få en hvor man kan få den til at køre henover fliser/skærver med slukket klinge?
Andre forslag/muligheder jeg ikke har set?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min Bosch robot kan have 3 forskellige klippeområder , skal manuelt bæres fra hovedområdet til underområderne........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Det er en bosch indigo 400  , det er ikke noget jeg bruger da jeg har en stor græsplæne , det er hvad jeg har læst i manuelen ........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Du kan sagtens lave to separate zoner og flytte den manuelt. Men når robotten vil finde ladestationen, kører den bare langs kanten til batteriet er fladt i zonen uden lader.
Du kan sagtens lade den køre over flise belægningen med roterende knive. Det er bedst at lave en stor zone, hvor der kan defineres flere startsteder. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Problemet  er bare at der hvor jeg helst vil have den over, der er det granitskærver. Det næste problem er højdeforskellen mellem terrassen og græsplænen.
Annonce
Du skal have udlignet højdeforskellen, så terrasse og plæne er i niveau hvor robotplæneklipperen skal passere.
Gardena og Husqvarnas robotplæneklippere vil være oplagte til din have. De kører i mellem de forskellige områder via en seperat guide-ledning og slukker for knivene når de følger denne. Måske de derfor kan passere igennem dine granitskærver. Specielt Gardena Sileno Life 750 da den har fire hjul og trækker på forhjulene. Alternativt skal du lave en lille passage med fliser igennem dine skærver. Jeg mener blot der skal være 60cm bredde.
Gardena er ejet af Husqvarna, så deres maskiner deler teknik. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Du kan også bruge en GRASSY til at koble zoner til og fra på dit grænsekabel. Det virker super godt...
#GRASSY 
Hvis du skal have separate zoner, hvor du bærer robot hen så skal den bæres tilbage for opladning. 
På Bosch indigo f.eks. kan man programmere ( App på tlf) klippetidspunkter på de andre områder. Så kører den til sekundær område på fastsatte tidspunkter med slikkede knive. 
Alternativ køber du 2 af de billige som kan køre på hver sin plæne. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis