Vurdering af tilbud fra murer (nedrivning af væg i murermestervilla)

Hej,

Jeg har netop modtaget et tilbud fra en murer omkring nedrivning af et vægstykke. Da min erfaring omkring håndværkerpriser et begrænset, vil jeg lige høre jer, om i synes det lyder til at matche den gængse markedspris i Østjylland.

Håber i vil give jeres besyv med  

Tilbudet lyder på følgende:

Hermed tilbud vedr. Nedbrydning og bortkørsel af væg mellem køkken og stue.
Materialer og arbejdsløn Inkl. moms 12.000,00 kr.
Tilbuddet er ekskl. tømrer, el, vvs og malerarbejde.
Kunde undersøger om væggen er bærende eller er en stabiliserende væg.

Beskrivelse af opgaven:
Kort fortalt drejer det sig om fjernelse af vægstykke mellem køkken og stue.
Markeret i vedhæftede filer er stykket af væg der ønskes fjernet (1.5-2meter). Det er altså udelukkende stykket fra den franske dør starter og ud mod facade.
Væggen burde ikke være bærende, da der ikke længere er en væg på 1. sal der hviler på den.

Da der er en lille forskel i loftshøjde mellem stue og køkken, ønsker vi at væggen fjernes helt op til loftet. Herefter vil så selv påsætte en "kasse"/spartle osv., så det er muligt at montere stuk på både stue- og køkkensiden. Dette klarer vi selv. Det samme gælder brædde i gulv hvor vægstykket har stået.

MVH Thomas
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En væg kan sagtens være bærende selvom der ikke er en anden væg ovenpå. Den kan jo understøtte etagedækket. Helt konkret ligner det jo faktisk at der er en bærende bjælke (malet sort) der hviler på noget af det i vil fjerne?? Jeg ville nok undersøge det lidt nærmere og evt få en ingeniør ind over inden jeg væltede væggen.

Jeg kan ikke sige noget om prisen men netop nedrivning er jo noget af det som er nemmest at klare selv alternativt med et nedrivnings firma der nok har en lavere timepris. Jeg ville få fat i den store vinkelsliber samt en borehammer også få den revet ned selv. Så kan du betale muren for evt pudsearbejde når det skal se pænt ud bagefter 

Ask
Tak for svar.
Den sorte bjælke du refererer til er der ikke i "Virkeligheden". Det er blot kommet med fordi billedet et et screenshot fra computeren.De bjælker der holder etagedækket går parallelt med den væg vi ønsker at fjerne.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er ihvertfald ikke billigt! spg er om ikke du kunne halvere den pris ved selv at køre byggeaffaldet væk? 
Nu er det lidt svært at se men er væggen mere end en halv sten bred ?
De sorte bjælkeender, er det ikke højttalere på væggen? 

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Har ikke lige målt stenen (har ikke adgang til huset lige nu), men vil ikke vurdere den til at være mere end en halv stens bredde.

Jo, det er da mig der forstod referencen forkert. De sorte firkanter er ikke bjælker, men højtalere fra tidligere ejer 😁
At bryde væggen ned, hvis den ikke er bærende eller har en støttefunktion, er da et typisk gør det selv arbejde. Derefter får du mureren til at pudse muren.

fase
Ved du, om der er en murstensvæg, overhovedet?
Jeg synes bare det ser ud som om gulvbrædderne går under den.. Det fra køkkenet, der det ud som om overgangen fra det ene til til det andet ikke flugter med væggen..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også