Terrasse der kan trækkes ud og ind

Her noget for den kreative.
Er ved at anlægge swimmingpool 8x4 m i haven. Kunne godt tænke mig at lave en "terrasse" ovenpå, der kan rulles for når poolen ikke bruges og rulles fra når poolen skal bruges. Terrassen skal nok mindst være 10x5 m. Man kan selvfølgelig lave den "simple" version, hvor hele terrassen ruller til side, men det kræver at der lægges skinner ud i 5 eller 10 meters længde ved siden af poolen. Det bliver lidt fjollet at have så lange skinner liggende. Desuden kræver det jo også et 10x5 m område reserveret til dette ved siden af poolen.
Derfor tænker at om man kunne lave det sådan at terrassen klappes/foldes sammen når den skydes fra, og dermed fylder mindre i grundareal, men mere i højden/dybden.
Hvem har de gode ideer til hvordan man mere nøjagtig kunne gøre? Alle kommentarer er velkomne. Dog behøver man ikke kalde mig skingrende sindssyg alt for mange gange 😁
Her noget for den kreative. Er ved at anlægge... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville ikke være særlig svært hvis der bare var de 5x10 meter plads ved siden af poolen, så teressen bare kører til siden. også kan man sidde på teressen ved siden af poolen og hoppe i ved lejlighed.. den kunne godt bare kører på hjul på f.eks fliser, men eller kunne man også godt lave et skjult skinnesystem som åbner når teressen kører fra..

uanset hvilken løsning du vælger kommer det til at koste lidt penge :) 
Nu ved jeg ikke hvor meget plads du har ved siden af poolen, men en fiks løsning kunne være at have en to-delt terrasse med niveauforskel. Den nederste del skulle være tæt på 8x4 m som poolen, og ligge ovenpå den som et "låg" ... den øverste del af terrassen skulle så være ca 9x4 meter ... der kunne "låget" så køre ind under når poolen skulle bruges.
På den måde ville du også have pool-side terrasse når låget var kørt fra.

Lidt ligesom de der sofaborde hvor den ene del kører under den anden
Altså sådan her ... hvis det giver mening (det grønne er have/niveau ... det blå er poolen :-) )

Det virkede som så simpel en ide, at der næsten måtte være nogen der havde lavet det allerede ... og ja:
https://www.youtube.com/watch?v=R3RlIqdQCh4
@AsaliBjørn har selv haft lignende tanker, og jeg tænker også at den løsning jeg kommer til at lave bliver noget i den stil. Problemet er at det kræver ret meget plads ved siden af poolen af lave den slags. Den pool i video er ikke 8x4 meter, men måske snarer 2-3x5-6 meter. Og hvis man vil lave flere lagt end to kommer det til at fylde en del i højden, i hvert fald hvis hvert lag skal være lige så højt som dem i videoen.
Men hvis vi nu antager at princippet bliver noget i retning af det på videoen, er der så nogen der kan hjælpe med at forfine den på følgende punkter
* Kunne være fedt hvis terassen havde samme højde når den dækker poolen. Er der nogen der kan komme op med en relativt simpel løsning til at "pladerne" ligger i samme højde når de er trukket for, og kører "op over hinanden" når det trækkes fra?
* Hvor motoriserer man løsningen?
* Hvordan får man hver niveau/plade til at fylde noget mindre i højden?

Mvh Per
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis