Montere wavin koblingsdåse i farmacell

Hej
Jeg skal have monteret et par wavin koblingsdåser i farmacell væg. Dampspærre er der monteret 45x45 forskalling og herefter 15 mm farmacell.
Spørgsmålet er nu. Skal dåserne fikseres eller blot “skrues fast” med pladetilbehøret. Og skal afstandsstykket i metal bruges? Afstanden er ikke vigtig da det er under håndvask.
Udfordringen er at selvedåserne er 50 mm dybe fra bag til forkant der planer mod plade. Så hvis de skal skal skrues fast er det et problem med kun 45 mm forskalling.
Pex slangerne kommer heller ikke op nede fra men skråt fra siden. Derfor vil jeg ikke kunne bruge metalstykket. Men er det med til at fiksere eller blot holde afstand på 15 cm?
På dåserne sidder det nogle små modhager der måske bliver presset ind i farmacell pladen når den strammes i plade tilbehør. Er dette nok til at holde den fikseret når der monteres fi

det er nedenstående produkt jeg henviser til
Ser frem til jeres svar

https://www.lavprisvvs.dk/wavin-tigris-dobbeltdaase-15-mm-ttynde-gipspladevaegge-820012#

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Opgaven er løst 
​Jeg står med samme problem. Hvad endte du med at gøre?
De skal monteres med skruer gennem hullerne i de blå plasthuse ind i noget bagvedliggende. F.eks. et forskallingsbrædt.

Selvbygger med stort S. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også