Slutmuffe passer ikke til gevind

Jeg har fjernet mine radiatorer i huset, da der skal renoveres. Jeg skal dog stadig have varmt vand i hanerne, så derfor skal jeg have sat slutmuffer og propper på radiator-rørene. Jeg har købt 1 tomme slutmuffer til rør-gevindet som også skulle være 1 tomme. Den lader dog ikke til at passe og kan ikke skrues på. Kan der være special-mål på nogle gevind, siden muffen ikke passer?   

Venlig hilsen



Mads
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er den ene halvdel af en union du vil sætte en slutmuffe på. Det er ikke standard rørgevind. Du bliver nødt til at skrue hele unionen af, eller den del der sidder i radiatoren.

Søren O
Det du har der er en radiatorforskruning, eller den ene halvpart. Den ende men sekskanten er nok den 1" det andet gevind er til omløberen som sidder på radiatoren, Jeg kan ikke sige hvor stor det gevind er men sandsynligvis 11/2"

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ok tak for svar, Jeg får den havle union skruet af og sætter derefter en slutmuffe på, med passende gevind.

Venlig hilsen



Mads
jeg har altså lavet det nummer med en 1/2" der passer en 3/4" slutmuffe så tror osse det kan lade sig gøre med det du har,


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du bør måske lige overveje om du kunne få frakoblet radiatorer nede ved fyret istedet for at lukke hver enkel. Så slipper du for at have vand løbende rundt i hele systemet . Men det afhænger selvfølgelig af rørføring hvad der er muligt 

Ask
Annonce
Mindes og have læst tidligere herinde at nedtager man en radiator må man ikke lade ubrugte rør være proppet til og rørene skal fjernes.

Mon ikke radiatorer skal monteres igen efter at huset er renoveret. Men bort set fra det tror jeg ikke der er problemer i at have enkelte rørender siddende afproppet. Det er lidt noget andet med drikkevand. Der kan der måske opstår sundhedsproblemer i "blinde rør" 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis