Hvilken nøgle til ældre døre

Hej.
Jeg har et hus fra 1957, hvor jeg mangler en del af nøglerne til de oprindelig døre. Jeg har fundet ud af nøglerne hedder “Rex nøgler” men hvordan finder jeg udaf hvilken nøgle der passer til en bestemt dør
Kasper 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er 35 forskellige Rex nøgler. Nummeret burde stå på låsekassen. Når du kender nummeret kan du bestille det hos låsesmeden. Alternativt skrue låsekasserne ud og tage med til låsesmeden.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Jens J. skrev den 08-06-2020 15:00:56

Der er 35 forskellige Rex nøgler. Nummeret burde stå på låsekassen. Når du kender nummeret kan du bestille det hos låsesmeden. Alternativt skrue låsekasserne ud og tage med til låsesmeden.

 Mange tak for hjælpen. Jeg må lige finde de numre så. 

Du kan også låne et komplet sæt rex nøgler ved dem der laver nøgle kopier. Så kan du prøve dig frem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja sikkerheden var ikke i så høj kurs dengang.. Jeg ved at det er inderdøre, men de kan ikke mere end at holde nysgerrige forældre væk. :P

FoXX skrev den 09-06-2020 00:28:52

Ja sikkerheden var ikke i så høj kurs dengang.. Jeg ved at det er inderdøre, men de kan ikke mere end at holde nysgerrige forældre væk. :P

 Eller ens børn, når man bare vil have lidt ro ude på potten 😊

Annonce
De moderne nøgler til indvendige døre er af meget ringere kvalitet. Der er der typisk ens nøgler til alle døre.
Men det er jo også kun for at markere at men ikke vil have besøg.
Det er i øvrigt meget praktisk når den lille 4-5 årige skal prøve at låse døren og så ikke kan låse op igen. Det kn godt give noget panik.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 09-06-2020 20:21:02

De moderne nøgler til indvendige døre er af meget ringere kvalitet. Der er der typisk ens nøgler til alle døre.
Men det er jo også kun for at markere at men ikke vil have besøg.
Det er i øvrigt meget praktisk når den lille 4-5 årige skal prøve at låse døren og så ikke kan låse op igen. Det kan godt give noget panik.

 Det er der et godt trick imod. Sav en rille i spidsen af nøglen. Den kan nu drejes med en skruetrækker på den anden side af døren hvis barnet nu ikke kan låse døren op igen.


Har selv børn - been there, done that   

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis