Kloak

Hej. Jeg ønsker at opføre et lille værksted til hobbybrug på 15-20m² (gul farve). Den eneste mulige placering er i et hjørne af haven hvor der løber kloak til 2 naboer.
Vi er sidst på linjen hvor brøndene (lilla farve) vi er tilsluttet (blå farve) ligger i min baghave og den offentlige løber mod nordøst (grøn farve).

Jeg er med på at den offentlige del (lilla og grøn) ikke må bebygges men hvordan er lovgivningen omkring naboernes stikledning/tilslutning? Jeg har ingen servitutter eller andet noteret på nogle af kloakkerne - heller ikke fra forsyningsselskabets.

Christian

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil tro at du er i din gode ret til bare at bygge hen over. Det vil nok være en god ide at give dine naboer mulighed for at udskifte ledningerne inden du bygger.
Havde det været en tinglyst vandledning (som som vandværket ejer), og der ikke er udbetalt erstatning for ledningen, skal vandværket selv bekoste flytningen af deres ledning.

Søren O
Det burde der ikke være problemer i, men hvornår er kloakken fra? Sådan ca.
Hvis den er lagt for under 40år siden er det i pvc, og så skulle der ikke komme problemer med det foreløbig.
Hvis det er fra før Ca. 1960 er det nok betonrør, men de kan jo strømpefores hvis der kommer brud på et tidspunkt. 

Elektronikteknikeren
Jeg mener godt man kan bygge over kloak stikledninger. Man skal naturligvis passe på at de ikke ødelægges. Der skal være jord omkring dem hele vejen. Det vil sige at der smides jord ned omkring dem hvor sokkelgrøft er udgravet. Denne /disse  "slids " op i sokkel har ikke nogen betydning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar, husene er opført 1999 til 2003 så kloakkerne er den alder. Når jeg ser på mine egne 2 samlebrønde er de cirka 150-200cm nede så jeg tror ikke jeg finder dem under opførelsen.
Jeg vil selvfølgelig tage en dialog med naboerne inden så de kan agere ud fra det nye. 
Når husene er så nye lyder det lidt underligt, at andres kloak ledninger krydser din grund, uden der er tinglyst noget.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis