Billige (pæne) stikkontakter

Hej LDS’ere
Jeg er ved at få færdiggjort et udhus, der skal fungere som redskabsskur/værksted og måske på sigt også anneks. Nu er tiden så kommet til det elinstallationerne og de giver mig lidt hovedpine. Udhuset er egentlig blevet ret flot og udført gedigent med isolering og termovinduer, og jeg vil nødigt sætte de billigste stikkontakter og udtag fra Jem&Fix op (som nedenstående), men de er bare så dejligt billige. Bruger jeg alternativt Fuga fra LK koster det mig vel i omegnen af 2000 kr. blot i materialer (8 strømudtag og 2 kontakter). Findes der virkelig ikke billige alternativer til indbygning med forfradåse? Det virker helt vildt, at prisforskellen er så stor!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du sammenligner æbler og ?  nødder
De stikkontakter du viser er til udvendig brug, og kan ikke sammenlignes med fuga indendørs.
Vælg det bedste nemlig LK fuga og du vil blive glad i mange år. De der billige er simpelthen noget rigtig lort både i brug men også at montere.
køb kvalitet og græd en gang når det skal betales eller køb billigt og græd hver dag man skal kigge på det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
jeg har tidligere forsøgt, og desværre ikke lykkedes med, at finde noget der måske var i mellemklassen..
Jeg landede på LK, trods prisen. De billige er simpelthen for dårlige, og skriger til himlen, at der er hjemmelavet elinstallation.. (her beskylder jeg dig ikke for at ville lave det autoriseret, men det ser sådan ud, efterfølgende)
Måske der kan findes nogle schuko-/Euro-kontakter?

https://www.wattoo.dk/elartikler/installationsmateriel/stikkontakter

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Neglen skrev den 08-06-2020 00:13:41

Hej LDS’ere
Jeg er ved at få færdiggjort et udhus, der skal fungere som redskabsskur/værksted og måske på sigt også anneks. Nu er tiden så kommet til det elinstallationerne og de giver mig lidt hovedpine. Udhuset er egentlig blevet ret flot og udført gedigent med isolering og termovinduer, og jeg vil nødigt sætte de billigste stikkontakter og udtag fra Jem&Fix op (som nedenstående), men de er bare så dejligt billige. Bruger jeg alternativt Fuga fra LK koster det mig vel i omegnen af 2000 kr. blot i materialer (8 strømudtag og 2 kontakter). Findes der virkelig ikke billige alternativer til indbygning med forfradåse? Det virker helt vildt, at prisforskellen er så stor!

 Nå du nu har udført det gedigent med isolering, termovinduer mv., hvorfor så spare på kontakter og udtag og købe noget billigt l...?


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Lyhne1 og Ev Elmand har desværre ret.
For nogle år tilbage havde Jem&fix en anden producent inde, der lavede nogle ret fede designs med blanke metalkanter og lignende. Desværre var kvaliteten virkeligt ringe, og de afbrydere og kontakter jeg monterede blev alle skiftet hurtigt igen. firmaet gik vist også konkurs forholdsvist hurtigt igen.


 Aldrig gå ned på udstyr!

Når det er indendørs og skuret er isoleret og tæt, kan du vel bruge almindelige kontakter, de koster da ikke så meget, bla. Harald Nyborg plejer at have gode priser på Fuga.

Vi prøver igen, i morgen --
Det var også fuga jeg havde i tankerne.  
Forfra dåser 17.,96 10 stk  179,60
kroneafbryder     1 stk   56,50
1 m stikkontakt Grisetryne 71,50 8 stk 572,0
Samlet pris 808,10 og så skal der bruges nogle rammer.
Men lampe, udtag, og kabler er jo det samme uanset hvor ringe stikkontakter er.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis