Isoleret container som skur

Hej LDS.
Jeg har fundet en billig isoleret container. Den er tidligere brugt af forsvaret til ophold/kontor i forbindelse med udsendelser.

Containeren er isoleret, med indvendig el, fire vinduer og med benzinfyr samt ser umiddelbart ud til at være i god stand. Den er dog ikke køn da den har været malet og trænger til en rengøring og afrensning.

Min plan er at bruge containeren som skur - er der nogle af jer der har erfaring med den slags?
Er der noget jeg skal være opmærksom på ifht. gældende lovgivning, da den skal stå på min matrikel uden at jeg kommer i karambolage med lovgivning (benzinfyret planlægger jeg ikke at bruge og evt. afmontere).
Jeg forestiller mig, at beklæde den udvendigt med fx. fibercement planker, da den skal stå i et villakvarter uden at vække mere opsigt end et normalt skur. 

Håber der er nogen der har prøvet noget lignende eller har godt input.

Mvh.
Nikolaj
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bare følge de almindelige regler for småbygninger, og evt lokale servitutter.

Nu ved jeg ikke hvad containeren er fremstillet af, men mest almindelig er stål, eller glasfiber, så at skrue fibercementplader på er nok ikke så nemt.

Men kan du ikke bare male den ?

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg skal have søgt byggetilladelse, da jeg samlet kommer over 50kvm sekundær bebyggelse. Jeg kan ikke dokumentere containerens opbygning, men ved ikke om det giver mig problemer ifht. reglerne?

Fruen i huset er ikke helt lun på at få en container i haven, så jeg tror ikke jeg kommer udenom at beklæde den. 
Er det beklædningen fruen bliver mere lun på, eller har du ifølge hende samlet skrammel nok.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 08-06-2020 07:55:11

Er det beklædningen fruen bliver mere lun på, eller har du ifølge hende samlet skrammel nok.  

 Kender du sådan en @ev elmand ?     


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Jeg tror, bemærk TROR, faktisk ikke det kræver tilladelse, - containeren er flytbar, - og kan i teorien altid flyttes igen, måske urealistisk dyrt, men muligheden er der.
Så jeg mener ikke containere er omfattet af diverse byggeregler og love, netop fordi de er flytbare.
Før Corona var der overskud i Danmark af containere, som blot havde taget turen én gang fra Kina, - og i hvert fald 20 fods containerne kunne købes til rimelige penge, - det kunne simpelthen ikke betale sig at sejle dem tilbage til Kina.
Nu er der vist underskud af tomme containere i Danmark, så det marked er nok midlertidigt forsvundet.
Annonce
djaydjay skrev den 08-06-2020 12:39:06

Jeg tror, bemærk TROR, faktisk ikke det kræver tilladelse, - containeren er flytbar, - og kan i teorien altid flyttes igen, måske urealistisk dyrt, men muligheden er der.
Så jeg mener ikke containere er omfattet af diverse byggeregler og love, netop fordi de er flytbare.
Før Corona var der overskud i Danmark af containere, som blot havde taget turen én gang fra Kina, - og i hvert fald 20 fods containerne kunne købes til rimelige penge, - det kunne simpelthen ikke betale sig at sejle dem tilbage til Kina.
Nu er der vist underskud af tomme containere i Danmark, så det marked er nok midlertidigt forsvundet.

 Jeg har fundet følgende på kommunens hjemmeside, som for mig indikerer at jeg skal søge byggetilladelse:


Hvad er en midlertidig bygning?
Bygninger/konstruktioner, der kun er placeret på grunden i op til 6 uger er midlertidig og kræver ingen tilladelse. Det kan være en campingvogn eller en container. Er bygningen/konstruktionen placeret samme sted i mere end 6 uger kræves en tilladelse fra kommunen.

Det lyder faktisk også mere rimeligt i mine ører, sådan af hensyn til naboer og et kvarters generelle udseende, - ikke alle containere vil pynte. Men der er vist noget forskel mellem de enkelte kommuners regler for dette, - men ved nærmere eftersyn, så er 6 uger åbenbart maks i følge bygningsreglementet.
Til trådstarter. JA jeg kender mig selv ganske udmærket. Og jeg frygter den dag hvor vi skal flytte i lejlighed på grund af alder. Hold ad kæft et oprydnings arbejde.
Konen har talt om det i 10 år.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ting og sager har vi nok af 😀.
Behovet for et skur er vi helt enige om, men jeg kommer ihvertfald aldrig i kridthuset hvis ikke den bliver mere konevenlig at se på.

Ingen der har prøvet at beklæde sådan en sag før, så den i princippet kunne forveksles med et hvert andet skur?
Jeg har ikke præcis erfaring, men kan heller ikke få øje på nogle problemer. Skal fiber cement plader sidde lodret med 2 på 1. så skruer du tryk imprægneret 25 mm klem liste vandret. og der er klar til fibercement plader. Et overlap på 1 cm er nok.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også