generator issue

Hejsa
Jeg har et lille problem, med en lade lampe, der hverken lyser ved tænding og når motor kører. For en sikkerheds skyld har jeg skiftet kul/spændingsregulator, så generator er ok. Det sjove er bare, at den først lader når motor passerer ca. 2000 rpm. Den lille blå ledning på gen. ,formoder jeg er tilsluttet ladelampe i instrument - disse kontrollamper er vist led pærer, som normalt sjældent brænder af. Samme sygdom har lampen for olietryk. Er det virkelig ledninger fra følerne, der knækker/irrer med tiden, eller nogel diodelys med begrænset holdbarhed. Bil = Sear Arosa - samme motor som polo 6n ( 1998 ) nogen der kender problemet ?
Vh. Carsten


 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er LED pærer (det er det i en Altea). Har du noget at måle med? For så kunne begynde med at måle om der kommer spænding til lampen, når du sætter tænding på. Hvordan ved du at generatoren lader, har du målt spændingen?

fase
Batteri spænding lander omkring 14 volt så snart den lader. Men ladning som sagt først når den får lidt gas, og sådan har det vist været altid. Der går en kabelbakke rundt i kanten af bundkar, den er sårbar for vand og salt, så de ledninger den huser er selv i fare for tæring. Sætter lige en prøvelampe på ml. Generator og stel. Lyser den ved ladning, ligger fejl vel i ledning eller instrument. Kan der skiftes lampe/ led bagpå uret? 

 

Led kan skiftes, men fejlen liggger sikkert mellem generator og instrument. Jeg skal se om jeg har et diagram. Det bliver ikke før i aften


fase
Problem forsvundet indtil videre - lade lampe lyser igen korrekt. Som du siger sikkert en dårlig forbindelse op til uret, kigger nærmere på det senere for den lader fint nok. Mht. diagram - jo tak, hvis det ikke er for meget besvær.
Vh. Carsten 

 

Blå ledning knækket der  hvor den  paserer plus polen på batteriet eller lige efter stikket på generatoren !

"AUTOELEKTRIKEREN"
polobjørn skrev den 09-06-2020 19:32:15

Blå ledning knækket der  hvor den  paserer plus polen på batteriet eller lige efter stikket på generatoren !
Polo: Ser ud til skidt i stik under batteri var årsagen - Ps. olietryks lampe har samme syge - føler er skiftet, uden det har hjulpet. Jeg går ud fra føler er minus/stel styret, så når tænding aktiveres sendes 12v til føler, med en kontrol lampe i serie. Ledning til føler ligger i indsprøjtnings broen, sammen med de andre til dyser og mv. Er skidtet virkeligt knækket til denne også.?

 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis