Tromlen på min vaskemaskine virker ikke

Hej 🙂

Jeg håber nogen kan hjælpe mig.

Jeg har en Samsung vaskemaskine.
Når jeg sætter maskinen i gang med et program, starter den med at tage vand ind og derefter tager den automatisk sæbe ind. Derefter skal den til at vaske, men tromlen vil ikke køre rundt den, står og laver kliklyde og prøver på at dreje rundt men kan ikke.
Jeg har taget låget af maskine og for at sikre mig at remmen der får tromlen til at køre rundt sidder på og det gør den.
Der sidder to fjender, en i hver side af tromlen og de sidder også stadigvæk som de skal.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette problem. Så jeg kan få vasket tøj til hele familien igen.

Mvh Karina 😀
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du dreje tromlen rundt pr håndkraft ?
For kan du ikke det sidder der nok noget og blokere..

Vi prøver igen, i morgen --
Viser den ingen fejlkode ? Min søn havde en, den blev kasseret lige efter udløb af reklamationsretten, den gjorde det samme som din. På hans var det det store styreprint. Vi googlede og fandt mange fejl på den maskine, som jo i øvrigt er vurderet Bedst i Test.

 

je_ns skrev den 06-06-2020 17:23:21

Kan du dreje tromlen rundt pr håndkraft ?
For kan du ikke det sidder der nok noget og blokere..

 Hej 

Jo tromlen kan vi godt dreje rundt med håndkraft. Men den vil ikke med motor kraft 😒
Bjarne Jensen skrev den 06-06-2020 17:38:38

Viser den ingen fejlkode ? Min søn havde en, den blev kasseret lige efter udløb af reklamationsretten, den gjorde det samme som din. På hans var det det store styreprint. Vi googlede og fandt mange fejl på den maskine, som jo i øvrigt er vurderet Bedst i Test.

 Hej

Nej, den viser ingen koder. Forleden dag da jeg havde sat en vask over satte maskinen sig på pause og når jeg sat den i gang igen stillede den sig på pause igen. Det har den aldrig gjort før. Det er ærgerligt med din søns maskine, men jeg håber ikke at det er det der er min. Ja, De skulle være bedst i test men måske ikke på holdbarhed? 🤔

jensen55 skrev den 10-06-2020 20:19:51

er 99 % sikker på at det er styreprintet der er defekt .Det er en kendt fejl på dem

 Okay, det tror jeg også det er.

Jeg har kontaktet en fagmand og han siger det samme.
Han kommer og kigger på den i morgen og så håber jeg at den hurtigt kommer il at virke igen 😀.
Ellers mange tak for hjælpen 👍😀

Mvh Karina
Hej

Mit bud er at det er motorkul der er slidt ned.
De koster ikke mange kroner at skifte, har man tid til at vente 14 dage så kan de fåes til 12 kr i kina.

#Aliexpress DKK 11.63 35%OFF | 2Pcs/set Washing Machine Motor Carbon Inserts Brushes L94MF7 For Siemens 5x13.5 Mar28
https://a.aliexpress.com/_d8loCQg
Hej
Jeg havde i går en fagmand ude og kigge på maskinen.
Han sagde, at det var styringen af maskinen "hjernen" der ikke virker mere. Så han bestiller sådan en ny en. Og så skulle den gerne virke igen 😊
Ellers mange tak for dit fine bud og hjælp 😀👍

Vh Karina
Hejsa
har haft sammen problem på min maskine, det er kul der er slidt omkring motoren, så gør den præcis dette.
Nye kul koster ikke ret meget underkr. 150,- nemmer at skifte og så er den som ny

fx.www.nettoparts.dk

Hej Henrik

Jeg har fået lavet min maskine af en fagmand.
Det var en styre enhed "hjernen" i maskinen der var gået i stykker.
Efter dette blev skiftet, så virker den som den skal igen 😀

Men ellers mange tak for dit bud på en løsning 👍

Vh Karina

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis