Varmt vand i udekøkkenet. Hvad ville du gøre?

Hejsa.

Jeg har en udendørs med blandingsbatteri hane der både leverer varmt og koldt vand et stykke fra udekøkkenet.
Det er den der skal levere vand til udekøkkenet, men da blandingsbatteriet sidder i udehanen, kan man ikke justere vandtemperaturen ved køkkenvasken.
Jeg har snakket med min vvs'er og fundet ud af at man er nødt til at ændre rørføringen inde i køkkenet (altså det inde i huset), da man ikke kan skille armaturet ad og føre varmt og koldt vand videre hver for sig.
Som jeg ser det stiller det mig med et par muligheder, hvoraf ingen er optimale.

1
  • - Koble udehanen fra i køkkenskabet og i stedet have seperat varm og kold vand ledning ud gennem væggen. Der er ret godt fyldt med vandindstallationer, da der også sidder en Qooker, så det bliver noget trangt med pladsen for vvs'eren
  •      - føre varmt og koldt vand seperat til blandingsbatteriet i udekøkken vasken
eller

2.
  • Kun bruge koldt vand fra den eksisterende udehane, og i stedet montere en gennemstrømnings vandvarmer i udekøkkenskabet. 
  • Jeg har adgang til 220v, men de varmere man kan få leverer ikke meget varmt vand ved 220v, så det vil sige jeg skal ud i 400v. Elektrikeren siger at der skal trækkes en ny ledning fra tavlen. 

Jeg tænker det smarteste og billigste nok er løsning 1, altså føre vandet i 2 ledninger.
  • Hvad mener I?
  • Er der andre løsniger der er bedre?

Med venlig hilsen
Lasse
Hejsa. Jeg har en udendørs med blandingsbatteri... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@epoxymanden.

Nu kommer den jo til sidde udenfor.
Så skal den vel frakobles om vinteren ikke?
Skal den også tømmes, og kan man gøre det uden at afmontere det hele?

Med venlig hilsen
Lasse
Ja den skal ned om vinteren, men det er nemt at afmontere den og tømme den for vand.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
@epoxymanden
Har du et link til den Oras du snakker om?

Mvh Lasse
Vedhæftede filer:

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også