Vinduer igen igen

Så er balladen om dette ømtålelige emne tilbage.
Da vi har bestemt og bygge et sommerhus skal vi selv lave det sidste løbende på huset. Herunder trænger en del af vores vinduer seriøst til en udskiftning. Normalt handler jeg hos den lokale tømmerhandel, som sælger Outline men prisen plejer jo også være lidt til den høje side. Jeg overvejer derfor at bruge vinduesgrossisten.dk eller ligende men er der nogle virkelig gode argumenter for at bestille Outline fremfor noget andet udover den langvarige relation jeg har til den lokale forhandler??

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bør tage rundt på nogle udstillinger og kikke. Selvom man ikke ser det ved første øjekast er der stor forskel på de forskellige producenter fx i forhold til hvor bredde karme og evt sporsder er, hvilket kan betyde meget for det endelig udseende.

Hvis det ikke passer at tage på udstilling så hent de detaljerede tegninger fra fx vinduesgrossisten og sammenlign med dine nuværende

Jeg har iøvrigt selv en terrassedør fra vinduesgrossisten og er lidt træt af er bredde karme 

Ask
Ja, Byggecentrum i Middelfart er jo en oplagt mulighed. Og husk iskiosken der ligger overfor! De er kendte for deres store isvafler.
Men jeg kan godt der er et stykke vej. Måske der er mindre udstillinger tættere på. Ellers er der at trave nettet tyndt.
Fik selv vinduer og døre fra Danske Vinduer for 8 år siden. Da jeg skulle have 4 døre og 26 vinduer skulle det også være mindre end dyrt. Jeg er ok tilfreds med dem, ser stadig fine ud. Kan godt se (er selv maskinsnedkeri) at det ikke er det samme som fx KPK men det gælder så også prisen. Havde jeg haft pengene dengang havde jeg nok valgt KPK.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Byggecentrum har minimalt med udstillede vinduer. Til gengæld er vaflerne overfor både dyre og små. 😩
Så læren må være og følge sin mave fornemmelse eller hvordan?

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Du efterspørger nogen, der har Rationel og et billigere brand..
Jeg har ingen af delene, men KPK.
Jeg har holdt fast i dem, gennem vores løbende udskiftning, af tre døre, og 12 vinduer.
Priserne er omtrentlig magen til dem fra Danskevinduer, (måske har de skiftet navn nu) måske lidt højere..
Jeg har holdt fast i KPK, fordi produkterne virker gode (Jeg har ikke prøvet andre) og deres kundeservice er super god.
der har været et par reklamationer (en skæv alukapsel, og en der havde fået små skrammer under transport) alt blev fikset uden det mindste bøvl.
Kig på Trustpilot, folk med dårlige erfaringer plejer nok at give lyd dér🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Vi har Rationel træ/alu vinduer og døre fra 2004. Kører perfekt. Ikke engang knastudslag.

 

Jeg nu modtaget og monteret mit nye vindue fra vinduesgrossisten. Det har indtil videre været en positiv oplevelse. Pænt emballeret og leveret på adressen til tiden. Ingen ridser eller skrammer et helt igennem flot produkt der er nogle streger fra montering men ellers ikke noget og pege fingre ad.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis