Den rigtige løsning.

Hej folkens.

Dette er ydermuren ved min hoveddør. Jeg har fjernet et gammelt skab og vil nu gerne have lukket denne væg og isoleret den.
Jeg kan bare ikke regne ud hvad den bedste løsning vil være. Konen og jeg snakker også om at sætte vindue i den gamle ramme.
Hvad syntes I?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:
Hvis du kan fjerne murstykket, ville jeg fjerne det nuværende sideparti og sætte et nyt i hele væggens længde. Du kan få sidepartier i helt glas, eller hvor nederste del er isoleret

Mvh Troels
Set udefra. Jeg kan godt lide ideen med at skifte hele sidestykket. Jeg tror desværre bare det bliver for stor en omgang for mig lige nu.
Hvis i mangler lys kunne et vindue hjælpe. Så vil jeg nok foreslå at udskifte det nuværende sideparti med et nyt, der går over til skillevæggen.
Vælger i at beholde nuværende løsning, så lav et skelet af skillerumslægter, fyld ud med isolering, og beklæd med gipsplader. Som det er nu, har du slet ingen isolering i nederste del, der er kun en 11 cm. mursten.

Søren O
Annonce
Gips på trædelen og puds på det nederste maling og færdig

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Personligt ville jeg sætte et pænt skab igen. Synes jeg kan se eltavlen er der og den er der ingen grund til at gøre synlig udefra. Og egentligt er der pæn sammenhæng udvendig som det er nu.

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også