Med eller uden overlap?

Hej

Vi er ved at lave et plankeværk, så ville jeg lige høre jer proffer ville I lave overlap? Fx 1 cm som vis på tegningen?Eller bare sætte dem op, med den samme bredde som de vandrette brædder er?

Hvor meget kan men se ind til hinanden ?

Med eller uden overlap?

Hilsen Martin G.

Går og roder med lidt af hver : -)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Helt klart med overlap, ville nok vælge lidt større overlap, 1,5-2cm.
Laver du et hegn med vandret 1-på-2 beklædning?

Altså i teorien er det jo en dårlig ide da vandet vil ligge sig på overlappets vandrette flader og ikke vil kunne løbe derfra.
Du burde hellere lave det til klink eller forskyde med et bræd på bagsiden for at danne et 'tæt' hegn. 
Jeg ville vælge minimum 2 cm overlap. Det har jeg også selv gjort på vores plankeværk i forhaven. Brædderne kan godt skrumpe lidt i bredden efterhånden som de tørrer op. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

TomHoberg skrev den 06-06-2020 06:55:44

Laver du et hegn med vandret 1-på-2 beklædning?

Altså i teorien er det jo en dårlig ide da vandet vil ligge sig på overlappets vandrette flader og ikke vil kunne løbe derfra.
Du burde hellere lave det til klink eller forskyde med et bræd på bagsiden for at danne et 'tæt' hegn.

 Nej, du kan se på hans tegninger at han laver det sådan her:


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Man kan ikke kigge igennem et hegn selv er der er lidt "synlig åbning" . Skal man se noget så skal man helt hen, stå stille og kigge ind. Det er lidt ligesom et nøglehul. Mna kan måske kigge ind men kan ingenting se.
Et hegn der lader en del af vinden passere giver mere læ end et helt tæt. Ved den sidst nævnte giver vinden nogle nedslag

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
jhb - Wezio
Ja det de bliver, nok ikke større med tiden :-), kunne godt være det skulle med i overvejelserne 😊

TomHoberg > forskyde med et bræd på bagsiden for at danne et 'tæt' hegn.
Hvordan ser det ud?

Wezio > Ja det bliver noget i den retning som på billede, (Er det dit hegn?)

ev elmand > Det kunne blive det næste, Vind modstanden når der er over lap, så kommer der mere vindpres på, tænker jeg. Hmm vind modstand eller brædderne svinder ind, og der bliver 3-4 mm mellemrum(synlighed)  med tiden.

Går og roder med lidt af hver : -)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis