For sent til vertikalskærer?

Hej

Min græsplæne ser farlig ud, så jeg vil give den en tur med en vertikalskærer og efterfølgende strå noget topdressing ud. Er det ok at gøre nu eller skal jeg vente til efteråret?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal ikke gøre mig klog på om det er godt/skidt tidspunkt, men kan dele min erfaring fra sidste år.
Der gav jeg min plæne en vertikal tur ret sent på foråret(kan ikke lige huske tidpunktet).

Men da vi så fik den lange tørre periode lige kort efter døde væksten totalt og jeg måtte leve med en temmelig trist og hullet plæne lige indtil i år hvor den så småt er ved at komme sig igen. Så jeg ville vente til efteråret hvis det var mig, i tilfælde af at sommeren blive tør igen.

Bare kald mig BBB 
Vertikal skæring er bedst når græsset er " i grøde " Altså når temperaturen er gennemsnitlig 8 grader og der ikke er tørke.
Så det er jo stort set lige nu. Og så skal du strø noget NPK gødning ud. MEN hvis den er så elendig kunen jorden mangle et eller andet kalk, mangan, eller noget andet.
Du kan stikke et rør ned i jorden og derved udtage nogle prøver. Dem putter du i en plastpose og får plantehandel til at sende dem til laboratorie hvor du så får besked om jordens mangel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis