Strøm til Garage og Værksted

Jeg skal have lagt el ind i en ny garage og et Fyrrum Værksted ca 70m2 hver.
Hvilken type kabel skal jeg grave ned til værkstedet-der skal stå et pillefyr-og laves loftslys og stikkontakter til håndværktøj-regner også med 380v16 amp så jeg kan køre svejser. garagen skal bare have lys op stikkontakter.
Skal jeg sætte en sikringsgruppe i værkstedet-evt diagram.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok få lavet en 3 pol 16 A gruppe i din nuværende el tavle, og så trække 5 x 2,5 mm2 kabel. Så får du lavet en lille boks ved siden af den 16 A CEE stikkontakt hvori der er 2 stk 10 A grupper.
Så kan hele lysinstallationen trækkes derfra. Fordelen ved disse sikringer er at lys installationen kan laves med 1,5 mm2

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
link Jeg ved godt det ikke er det du spørger om, men når du nævner pillefyr i forbindelse med værksted så tænker jeg på brandteknisk vejledning. Nogle skorstens fejere er vældig emsige med hvad der må være sammen med fyret. Min fejer siger ingen ting uanset hvad jeg foretager mig sammen med fyret. Men nogen påstår at der ikke engang må stå en bil sammen med fyret (brandfarlige vædsker) Ville bare lige henlede din opmærksomhed på det. Måske er du ops på det og så er der jo ingen skade sket.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere