Stort område med manglende filt på væg

Hej LDS,

Nybegynder her.

Vi har netop fjernet en kasse med et ventilationsrør i køkkenet i vores nybyggede rækkehus.Vi havde regnet med, at der ville være filt på væggen og loftet under, men det er der ikke.
Så nu har vi et område på ca. 1,6 m2, hvor vi mangler filt. Så mit spørgsmål er, hvordan vi nemmest lapper området inden vi maler det? Skal vi reparere området med et stykke filt (lidt svært da kanterne ikke er helt lige), eller vil det være nemmere at spartle?

Det vægter højt at det ikke er for besværligt. Udseendet kan vi godt gå lidt på kompromis med, hvis det letter arbejdet meget
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dovenskab har aldrig været befordrende for senere tilfredshed.
I klæber ny filt op, hvor det mangler. Lad det gå 1-2 cm ind over kanten af det der allerede er der. Når det er nogenlunde tørt, tag en skarp Stanleykniv og lægfeks et vaterpas an midt i overgangen til ny væv. Skær igennem begge lag og fjern f o r s i g t i g t. Kom ganske lidt malerfuge i revnen. Lad det tørre ud og slib forsigtigt rep. Mal!

 

Hej Uldal,

Tak for svar.

Bør jeg kunne få den gamle filt af, når jeg har skåret igennem begge lag? Eller hvad er ideen med at skære igennem både nyt og gammelt lag?

Umiddelbart er det gamle filt meget svært at få af. Så min tanke var at sætte det så tæt på kanten som muligt og spartle i mellemrummet. Er det helt ved siden af?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg ville nok også sætte det tæt på også spartle overgangen med grov sandspartel. Overfladen på den grove spartel minder meget om filt og især højt på væggen og i loftet er det nemt at lave reparationer med som er usynlige i praksis 

Ask
Jeg ville lade den nye filt overlappe den gamle en smule. Når det er tørret op kan du slibe overgangen med sandpapir.
Hvis du maler over et par gange ser du det aldrig. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også