Udskiftning af lamperoset og lampe

Hej Forum!
Jeg er forholdsvis grøn på dette område og håber derfor, at nogle kan være behjælpelige! Gerne skåret i pap! Jeg har udskiftet en meget gammel lamperoset til en nyere en i min nye lejlighed. Derudover prøvede jeg at tilslutte en ny lampe. Men strømmen i halvdelen af lejligheden virkede ikke efterfølgende - og jeg blev nødt til at fjerne den nye lampe samt for dele den blå ledning. Billedet er af den gamle loftsroset, hvor ledningerne var tilsluttet følgende. Den nye lamperoset jeg har købt, har 5 udtag? Så mit spørgsmål er, om jeg 1. kan fjerne den ekstra samlemuffe på den sorte ledning - og sætte den ind i sit eget udtag?
2. Er der en speciel måde ledningerne skal sidde i på den nye lamperoset? Jeg har som udgangspunkt sat ledningerne samme sted som på billedet.
3. Min lampe skal tilsluttes og består af en brun og blå ledning, hvor ville det være mest optimalt at tilslutte dem? 😁
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bunden i den ny roset skal ikke bruges i din situation, så den undlader du. Ledningerne fra den faste installation monteres i klemmerne under den største skrue. Der kan godt være tre brune i klemmen. der kan også være tre blå i den samme klemme. De sorte kan du montere i den femte klemme. Så skulle installationen virke igen. Når du slutter din lame til skal den blå i klemmen med blå ledninger under den lille skrue. den brune fra lampen gætter jeg på skal i klemmen med rød ledning i hullet med den lille skrue.

fase
Tusind tak! Al strøm inkl. den nye lampe virker igen 👏🏼
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis