Hvad gør i ved "drivhuseffeken"?

Ligesom kulde kan være ulideligt om vinteren, så kan varme om sommeren være det endnu mere. Især hvis man bor i en lejlighed med kun ringe mulighed, fr fx at bore hul i muren og installere en udendøres unit der skal til for at lave "rigrig airvondition!.

Jeg havde det det i en tiidligere bolig, og det var dejligt at ligger sig under den når man fx lige have slået græs.

Nu er er jeg godt nok flyttet i lejlighed, og at have altandøren åben hele døgnet (også om natten) synes jeg ikke helt er nok .

Hvordan køler i andre som bor i lejligheder / anbefal bestemte produkter, for jeg er er ved at "koge i hjel"?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har et varmt soveværelse hvor jeg sørger for at trække gardinerne for om dagen for at holde varmen ude og så bruger jeg en god gulvventilator også. Den giver god cirkulation.

Man kan få vindueskit til mobile airconditions, men har ikke selv erfaring med dem, men jeg har en mobilaircon og man kan nemt sove selvom den kører.

 

Bare kald mig BBB 
Har ikke selv prøvet det men tænker på om solfilm kunne hjælpe.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Gardiner inde hjælper ikke , man skal placere en markise udenfor , for når først sollyset er kommet ind så bliver det kortbølgedet lys til langbølget  varme  ( drivhuseffekten )

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 04-06-2020 10:54:50

Gardiner inde hjælper ikke , man skal placere en markise udenfor , for når først sollyset er kommet ind så bliver det kortbølgedet lys til langbølget  varme  ( drivhuseffekten )

 

Dokumentation?

Jeg havde for nogle år siden et mørklægningsgardin i min stue i en lejlighed og det var helt vildt effektivt  til at holde varmen ude. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis