Timeshift på tv-box.

Hej til Jer.
Her i forbindelse med at antennesignalet er ændret måtte vi købe en box til det nye. I brugsanvisningen står der at man ved at indsætte en usb-stick i boxen kan benytte sig af timeshift. Er der nogen som kan forklare hvordan det virker. Og hvor meget plads skal man ha feks pr time men vil optage. Der står absolut intet i brugsanvisningen om hvordan det virker. Skal man se videre medens programmet stadig er på, slætter den selv når man har set til ende, eller kan man finde slutningen af et program man har sat på shift lige indtil man selv sletter og hvordan gør man det?
På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
timeshift er at man pauser en udsendelse fx hvis telefonen ringer så optager den fra det punkt du har sat den i pause, når du så er klar igen trykker man på pause igen og så kører udsendelsen forskuft dvs har du optager i 15 minutter  og udsendelsen slutter normalt kl 20:00 så er du først  færdig med filmen kl 20:15.  timeshift optagelser bliver ikke gemt på nøglen som en alm optagelse der er sat på timer eller otr one touch recording.

vedr hvor mget det fylder det afhænger af meget, bit raten på hver kanal kan være forskellig ligsom sd og hd format også har noget og sige. Der er kun og optage en time og se hvad det fylder det giver en ide hvad usb key du har brug for.
Hej jetdirect.
Tak for svar. Jeg har købt en usb pind på 16GB og det lader til at være rigeligt. Den kan også bare sættes til at optage, men jeg kan ikke finde ud af hvordan det findes igen andet end på pc-en. Et andet problem er at når jeg køre timeshift så hakker den i udsendelsen. Har du en ide om hvad det kan skyldes evt afhjælpes.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Er det når der afspilles på modtageren det hakker, hvad det skyldes kan jeg ikke sige gør den det også med andre usb nøgler ?

Det med pc´n hvad mener du lige der ?

Prøv og stil spørgsmålet ude på www.digitalt.tv eller recordere der sidder lidt flere der nok ved hvad problemet kan skyldes.

Hvilken boks har du købt til dvb-t2 ?

Hej igen.
Det er når man skifter fra pause til normal så køre man jo lidt forskudt og så er det at den lige stopper et splitsekund men nok til at der er møg irriterende. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af det. Når man går fra pause tilbage igen så kommer der en rød linei som viser tidsforskydningen. og så hakker det. Men hvis man trykker på en firkant så sigen den leaving timeshift rekord. og så hakker det ikke mere. Kan det passe at den medens det hakker faktisk indhenter det tabte. Det virker lidt sådan. Du kan se boxen her https://www.strong.tv/dk/products/terrestrial-receivers/srt8209
det med pc er at hvis jeg tar usben og sætter i pc-en så kan jeg se hvad der er på den og jeg afspillede en filmstump, men uden lyd.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
jeg kan ikke sige dig hvad det kan skyldes, har du prøvet med anden usb key for at udelukke.
Er det købt herhjemme, prøv og hør butikken hvad de mener om det, det kunne lyde som om usb mediet ikke kan følge med men det er blot et gæt.

Har du tjekket at det er opdateret med nyeste firmware.
https://www.strong.tv/dk/Software?SoftwareId=1221
Annonce
Hej tak for svar.
Det er godt set/gættet at det kunne være udb-pinden For nu lader det til at køre med en anden pind som kun er på 3Gb. den helt nye er på 16GB. Men det er nu ret bøvet at når den afspiller forskudt så er der hele tiden en blå/rød linie i bunden af billedet. Den forsvinder først når jeg stopper og så springer den pausen over, og så ku man jo lige så godt ha ladet det køre uden pause.
Angående opdatering tror du den er vigtig? Og hvordan tolker du det her? Extract the .bin file from the package to the root directory of the connected USB device. Then disconnect the USB device from the PC and connect it to the receiver.

b) At the Receiver:
Switch ON your receiver and connect the USB device with the software file (in the root directory) to the connector at the receiver. After the USB device has been successfully detected, you can perform the software update according to the following steps:
Det er som der står tilslut usb.pinden til modtageren og derefter tænd din reciver og tilslut usb-pinden.
Nu fik jeg lige læst lidt på brugsanvisningen. Man skal trykke på exit for at slette tidslinien Super så kan det nok bruges.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 10-06-2020 19:22:24

Hej tak for svar.
Det er godt set/gættet at det kunne være udb-pinden For nu lader det til at køre med en anden pind som kun er på 3Gb. den helt nye er på 16GB. Men det er nu ret bøvet at når den afspiller forskudt så er der hele tiden en blå/rød linie i bunden af billedet. Den forsvinder først når jeg stopper og så springer den pausen over, og så ku man jo lige så godt ha ladet det køre uden pause.
Angående opdatering tror du den er vigtig? Og hvordan tolker du det her? Extract the .bin file from the package to the root directory of the connected USB device. Then disconnect the USB device from the PC and connect it to the receiver.

b) At the Receiver:
Switch ON your receiver and connect the USB device with the software file (in the root directory) to the connector at the receiver. After the USB device has been successfully detected, you can perform the software update according to the following steps:
Det er som der står tilslut usb.pinden til modtageren og derefter tænd din reciver og tilslut usb-pinden.
Nu fik jeg lige læst lidt på brugsanvisningen. Man skal trykke på exit for at slette tidslinien Super så kan det nok bruges.

  modtageren har et rj45 stik så hvis du kobler den på internettet kan du opdatere den vej, det er altid en god ide og holde udstyret opdateret hele tiden så små fejl er løst.

ellers kan det gøres med en usb nøgle.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis