Fjernelse af ukrudt mellem chaussesten

Hej

Vi har 350 m2 med chaussesten. Jeg har de sidste 5 år, hvor vi har boet i huset, brugt en ukrudtsbrænder, men jeg synes ikke, resultatet bliver godt, og for hvert år der går, kommer der mere ukrudt mellem stenene.
Jeg er blevet anbefalet at fjerne 3-4 cm af fugerne og fylde op med stenmel eller feje ofte. Begge dele synes jeg er et stort arbejde. Round-up er ikke en mulighed. Er der nogen, som har den perfekte og lette løsning  ?
Vh Klaus
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er desværre ikke nemme løsninger, når man ikke vil bruge gift, og det kan jeg godt forstå du ikke vil bruge, for det burde ikke bruges i private haver.
Så løsningen med stenmel er nok den bedste, selvom den også kræver vedligeholdelse.
I vækstperioden gælder det hele tiden om at være over området. Det være sig med kost, ned på alle fire og bruge hånden, eller en mekanisk kost, og så efterfylde med stenmel hele tiden. Det værste er når der er fordybninger i fugen, fordi frø så bedre kan "ligge i læ" og spire.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der findes et materiale til at fylde fugerne med, som benyttes ved mange anlægsarbejder. Så slipper "kommunerne" for ukrudtsbekæmpelse i helleanlæg m.v. Prøv at kigge efter det når lejlighed byder sig. Det giver noget mere blanke fuger.

Søren O
Jeg lagde for snart to år siden chaussesten foran vores garage. Jeg hældte almindelig strandsand op i en stor murebalje og blandede det med cement (den billige fra Jem&Fix) og efterfølgende fejede jeg den tørre sand/cement blanding ud i mellem alle fugerne. Regn og fugt har siden hærdet blandingen op. Det ser stadig ud som nyt og der har indtil nu intet ukrudt været :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Almindelig køkkensalt/vejsalt er også "gift" for ukrudtet. Hvis du ikke vil have ulejligheden med at kradse fugerne op og fylde dem med Weizos blanding, som er utrolig effektiv.

fase
Mange tak for jeres grundige svar. Okay, så er der nok ikke så mange andre muligheder end at gå i gang med udskifte fugerne.

Weizo, blanding mellem cement og strandsand bliver det lige som beton?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis