Beton/mørtel 10-20cm dybde udendørs

Hejsa, jeg er ny her på forum om leder efter vejledning til at vælge den rigtige fremgangsmåde i at støbe tagplader i jorden. Jeg regner med at skulle 20-30cm ned og en brede på ca 20cm men hvilken mørtel skal jeg bruge i forhold til frost og sådan?

Jeg vedhæfter herved billed så i kan se hvad jeg har gjort, men som skal laves om da jord ikke er nok til at holde det helt på plads.. 

Håber i kan hjælpe med enkelte svar, som ikke er for kringlede. Hvis jeg bare ved hvilken mørtel jeg skal bruge 😊
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dette er ikke et godt svar men bare et spørgsmål: Er du helt sikker på at de skal støbes fast?

Venlig hilsen
Knud
Først velkommen til  
Jeg vil mene at det er overkill at støbe dem fast. Grav dem dybere ned.
Har du tænkt på det helvede det bliver når de skal op igen?
Hvis du støber så vil frost og rødder kunne enten knække eller skubbe til dem, og så er det det hele der skal op og skiftes.
Hvorimod hvis de står hver for sig er det kun en eller to der skal skiftes eller rettes op, når naturen arbejder imod dig (og det gør den konstant)  
Jeg har lavet en kant på mit bonsai område af 40x40 fliser der blev gravet ned så der kun er ca10 cm over jord.
Der er der granitskærver på den ene side og græsplæne på den anden, og det holder fint og har nu stået siden 2015.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Er det tilladt at spørge om, hvor gamle tagpladerne er. Spørgsmålet stiller jeg, fordi pladerne kunne være så gamle, at der er asbest i dem. og så bliver du ikke populær hos naboerne, som med garanti vil se død og ødelæggelse ved synet af en tagplade. I øvrigt, med mindre du absolut vil give dig arbejde, skal de ikke støbes ned. Grav dem lidt længere ned, så de er 5 cm over jorden.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis