Fald mod afløb- badeværelse

Hej ..

Vi har et hus fra 1967, som haret badeværlese på 1 sal med badekar.
Gulvet har et afløb og er belagt med klinker 30x30.
Gulved har en lunke, med et tilbagefald på 1 cm fra afløbet, dvs vandet kan ikke blive ledet til afløbet.
Badeværelset er renoveret på ny i år. 2003.
Vandet forbliver ca midt på gulvet i en stor vandpytte.
Ejerskifteforsikringen er kontaktet og konsulenten har inspiceret.

Han mener at man skal tage udgangs punkt i bygningsreglement fra 1966, og hvis der ikke står noget med korrekt fald så er der intet at komme efter. Skal man kigge på reglement fra 1966 eller 2003?

Hvordan får jeg forberede mig på et modargument til dem.

Er der nogle bygningskonstruktører herinde der kan hjælpe :)

 

MVH
ZP
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det dokumenteres at det er fra 2003, evt. en regning ? Hvornår har I købt huset ?

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Jens J. skrev den 02-06-2020 14:58:30

Kan det dokumenteres at det er fra 2003, evt. en regning ? Hvornår har I købt huset ?

 Købte huset for 3 år siden. Ja, møbler, hængetoilet, jacuzzi er fra 2003. Varme i gulvet osv.



MVH
ZP
Men når man renovere, skal man så renovere ud fra det reglement som er op til.. Dvs bygningsreglement fra 2000 ?


MVH
ZP
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Du skriver varme i gulvet. Betyder det at gulvet er lagt i 2003, så kan der vel ikke være tvivl om at den del skal leve op til en nyere BR end det der gjaldt på opførelses tidspunkt.
Men er der kun udskifte møbler, toilet, vægfliser osv. Så kan gulvet jo godt være fra 1967.
Det er kun min logiske tilgang, men jeg har ikke nogen paragraffer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis badeværelse er renoveret (gulvet) i 2003 så er der ikke tvivl om at ejerskifte skal dække.
Det skal desuden stå i tilstandsrapporten. Og hvis ikke det gør det og ejerskifte ikke vil dække så kan du gå efter dem der har udarbejdet rapporten.
Du skal bare blive ved mht. Ejerskifte. De forsøger altid at undgå at betale!
Prøv at finde nogle lignene sager med domsfældelse.
Jeg har selv stået med et renoveret badeværelse hvor det ikke var lavet efter gældende regler.
Det endte med at tilstandsrapporten betalte.
Står det i tilstandsrapport så er det dit ansvar. Det er derfor den er lavet så du får oplyst alle fejl og mangler inden du køber.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er i BR66 ingen beskrivelse af krav om fald mod afløb, kun af krav til nedsænket gulv (kar-effekt) og vandtæthed i gulv og vægge.

Hvis selve gulvkonstruktionen ikke har været opbrudt/adskilt ifm renoveringen i 2003 og der kun er sket et skift af belægningen så tror jeg at der kun kan rejses krav imod ejerskifte såfremt br2000 beskriver noget om at man har pligt til at udbedre fald i gulvet ifm renovering.

Alternativt kan gulvkonstruktionens reelle alder måske bestemmes af en fagmand hvis man kigger på design eller modellen af afløb og vandlås? Altså hvis man f.ex. kan fastslå om den specifikke type ikke fandtes i 1967 så skal man rette sig efter br2000 og så har ejerskifte jo pligt til at dække? Og hvis den er fra 1967 skal de ikke....

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er vandbårende gulvvarme, og tvivler på at det er blevet lagt i 1967. Derfor mener ejg at gulvet er bevet banket op, pexrør lagt osv, og det skete i fbm. renoveringen i 03, jf. ejndomsmægleren da vi købte huset.
Jeg mener også at de skal stå forudbedrelsen. Men jeg vil da skynde mig at læse BR2000 og se hvad der står der.
Nogle der iforvejen ved det måske ?

Der er ingen anmærkninger på badværlset, som ovenikøbet også har nedsænket loft med spotlys.

MVH
ZP
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis