Ginge 46B plæneklipper - alder 17år på E10 brændstof, starter ikke.

Hej,
Jeg har fået rådgivet mig til min meget gamle ginge 46B kan køre på den nye 95/E10 brændstof men jeg kan ikke få den startet. Nu er filter og tændrør skiftet ;(
Det kunne tyde på det er brændstof den kvæles i, da der kom en del røg ud.
Den blev tændt for en 4-5 år siden uden at have været i brug længe (ca. 10 år). så den har stået meget stille. Men virkede dengang i en times tid, så blev den gemt langt væk.

Skal jeg tømme den for 95/E10 , og finde en tank station med 92/E5 brændstof?

Jeg har robotklipper men der er nogle områder, hvor en god gammel plæneklipper lige kunne hjælpe mig i 10 minutter.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om den kan kører eller ej har ikke noget med benzintypen at gøre. Den nye type skulle da gerne brænde ligeså godt. Tror mere det er snavs eller andre problemer.
Om en motor kan tåle den nye benzin har noget med slanger og pakninger at gøre. Disse KAN blive ædt af spritten i benzinen.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Bare et skud i tågen.... Tag tændrøret af,,, dryp 10 dråber ny benzin i hullet -monter tændrøret igen .. træk Ca 10 gange i snoren ... tænder den kort varigt er der gnist. Så hedder det rens af karburator... ellers... det er jo en gammel maskine.......


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Tak, det må jeg prøve. Jeg skriver hvis jeg har heldet med mig :)
shortcut skrev den 02-06-2020 19:35:02

Bare et skud i tågen.... Tag tændrøret af,,, dryp 10 dråber ny benzin i hullet -monter tændrøret igen .. træk Ca 10 gange i snoren ... tænder den kort varigt er der gnist. Så hedder det rens af karburator... ellers... det er jo en gammel maskine.......

 Det virkede som om den kørte i 0.5 sekund, så nogen effekt havde det.

Virker som den "røde" dup ikke hjælper her, til at skyde brændstof ind. Men ok, jeg må undersøge hvordan karburator kan rengøres, og om det hjælper på det.
Annonce
Youtube er din hjælp....    Søg på hobbymotor eller en skjøn Amerikaner Mustie1  

Men pas på... De er vanedannende...   

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Der er vel ikke en benzinhane, der skal åbnes for ?


Vi prøver igen, i morgen --
Har fundet en som håndterer en stål karburator rens, og fin forklaring. "Easiest Way To Clean A Metal Briggs Carburetor - Video"
Så er det jo bare at få den af først, det skal nok blive sjovt :) Det lyder som løsningen.
je_ns skrev den 02-06-2020 20:25:34

Der er vel ikke en benzinhane, der skal åbnes for ?

 Nej, sådan havde jeg på min Stiga mener jeg eller en "shoker" hane, her er der ingen.

Så fik jeg endelig rengjort karburator.  Desværre virkede den kun i ca. 10 sekunder, så begyndte den at hoste og til sidst slukkede den så igen.  Den røde plastik knap virkede første gang ved 1 tryk, så kom der lidt væske ind kunne man høre.
Efter den slukkede virker rød knap umiddelbart ikke , man hører ikke det sug den normalt giver når man trykker.
Så måske snavs i karburator igen. Kan sige at det virkede som indgang fra brændstof var stoppet til ved karburator, når jeg rengjorde hul, så måske ligger der snavs i benzintank ;( noget rod...

Ville lige give en opdatering, jeg har vist også selv mistet gnisten til at prøve mere ;(
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis