Limtræs søjle

Hej,

Jeg er ved at planlægge en tilbygning. Jeg støber et randfundament. Jeg har 2 hjørner hvor der skal være vinduer på begge sider af hjørne og vil derfor still en 150 *150 mm limtræs stolpe I hvert hjørne. Mit spørgsmål er hvordan de fastgøres til fundament? Jeg har set nogle galvaniseret L-format stolpefod. Kan de støbes ned i fundament nå jeg har 2 skifter af letklinker blokke?

Tak

Christian 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt flere informationer kunne hjælpe på besvarelsen.
Skal tilbygningen mures op eller træskelet med beklædning?
Hvis træ så har du jo en top og bundrem og så skal den jo bare indkorperes i resten af skelettet.
Hvis der mures ville jeg istedet gå med et galvaniseret stålrør.
Stolpesko? Nix. Du har vel i forvejen indstøbt trækbånd? Ellers må du igang med et stort bor og isætte limankre. Og så vidt jeg ved skal de ned i den støbte beton, ikke kun leca'en.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Tak for svar. Jeg bygger det som ttækonstruktion. Problemet er at stolperne kommer til at stå i hjørner med døre/vinduer til begge sider. Altså ikke noget træskelet at sætte fast i. Jeg tror måske en stolpefod plus trækbånd kunne være løsningen? 
Glem stolpefoden. Sæt den sammen med top og bundrem. 

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Har du husket byggetilladelsen, samt sat dig ind i hvilke krav og regler der er når man skal lave en tilbygning ?

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis