Hejsa
Jeg har lige købt en gammel skrivebordslampe med lysstofrør, og da jeg tændte den i går, sagde den to høje lyde, og derefter stod der røg ud af den. Jeg skilte den ad og kunne se, hvad jeg troede var et batteri, men efter nøjere bekendtskab har jeg fundet frem til, at det er en slags kondensator af mærket RIFA. Der står PZB 4002/13, og det er 250V. Der er ca 20mm mellem benene. Jeg erfarede også, at disse er noget lort, da de hurtigt brænder sammen, og flere steder foreslår folk x2 kondensatorer, men jeg aner ikke, hvilken en jeg skal have fat i. Jeg har ingen forstand på el, og vil nødig gøre mere skade end gavn.
Måske er der nogle kyndige på linjen, der kan hjælpe?
Det håber jeg:)
Mvh
Petra