Betontvær i bygning fra 1906, renoveret 1934

Hej folkens.

Jeg er ved at detail tegne planlagt bad renovering, og undersøger i den forbindelse hvad der reelt set ligger under mit nuværende flisegulv. Jeg startede med at fjerne fliserne fra et "trin" imod muren som altid har undret - jeg finder under dette at en ikke dateret toilet udvidelse (også vist billede fra den sidste dokumenterede ændring i 1934, hvor fliserne naturligvis ikke blev lagt) har skubbet muren godt 15 cm tilbage fra hvor jeg antager den oprindelige mur stod. På det første billede kan man se de oprindelige køkkenkakler (rødbrune) som lå på den anden side af muren før den blev rykket.

Nu overvejer jeg så - mon dette ikke er en vigtig bygningsdel, når nu den er blevet bevaret? Og skal jeg være træt, når den har slået revner?

På forhånd tak for evt. input. 

Se også de oprindelige tegninger nedenfor.

Trinnet set oppefra

Trinnet set fra siden

Da der kom toilet i lejligheden i 1934

Oprindelige tegninger fra 1906
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer nok an på hvor du bor bygningen og så ledes hvordan omtalte væg hos henholdsvis underbo og overbo(er). 

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

3. sal. Underbo og overbo har begge lavet samme nummer jeg er ude efter (at udvide toilet til bad, ved at tage noget af køkken areal). Jeg har just taget noget af loftet ned og finder tilsvarende stolpe der, på denne er den oprindelige maling dog bevaret, så jeg føler mig mere sikker på det "altid" har været der.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også