Støbe betongulv i et lag til garage

Hejsa, jeg skal til at støbe gulv i min kommende garage

opbygningen bliver 300mm s80 eps, rionet, klodset op 3-4cm. Gulvvarme slanger. 12 cm beton. Jeg vil efterfølgende give gulvet epoxy ell lign behandling. Derfor skal det helst stå pænt, men ik som et spejl.
Jeg forestillede mig at lave betonen med 1-4 støbemix 0-8, min kammerat mener dog jeg kan støbe med 0-4 vasket sand i forholdet 1-3. Det vil jo give en pænere finish. Men kan det holde i en garage i 12cm tykkelse?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal selvfølgelig have beton, som du selv har foreslået, det giver højeste styrke. Det din kammerat forslår, bruges som pudslag, hvis betonen ikke er glat nok. Hvis du gør dig umage, kan du pudse betonen efterhånden som du støber. Men det kræver håndelag, så lav betonlaget et par cm tyndere og læg et pudslag på betonen dagen efter betonen er støbt. Det er nemmere at styre.

fase
Er med på den klassiske 2 lags løsning med klap og slidlag har støbt et par gulve før men ik i en et lags løsning. Jeg tænker at give det et skud og så må jeg betale for en slibning hvis jeg ik er tilfreds ... men 0-8 er the Way to go ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Selv om du skriver du vil støbe selv, så kan jeg alligevel kun anbefale at du køber flydebeton/vibrations fri fra en beton bil. Så skal du bare svuppe det på plads så får du et flot finish på toppen.

Ja du kommer til at betale lidt mere, men det er støbt på 45 minutter og ingen efterbehandling.

 

støbte idag i et lag 12cm 1-3,5 støbemix resultatet er for mig godkendt det tog 6 timer incl øl pauser.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du skal holde betonen tildækket så den ikke tørrer ud. Dæk til med med plastfolie eller en presenning.

fase
S. Fabrin skrev den 06-06-2020 22:52:43

Du skal holde betonen tildækket så den ikke tørrer ud. Dæk til med med plastfolie eller en presenning.
Er gjort, og vander det de næste par dage 

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også