Forbistret (-forbandet) træspåner..

Nogen der har en effektiv metode til at findele træspåner ? Træspåner i de store pakninger er så hårdt (vakuum)presset så de ikke er til at løsne fra hinanden. Har prøvet med greb (dur ikke, alt for mange "klumper") Pt. smuldre og river jeg træspånerne fra hinanden med hænderne, men for pokker det tager lang tid.

Ps. Skal bruges som tyk lag strøelse i opvarmet kyll.huse.
Nogen der har en effektiv metode til at findele... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den opmærksomme læser kunne ikke finde størrelse og antal på kyllingehuse i starten af tråden. Men antog at det var noget større da "chefen" ikke synes om traktor og slagleklipper.
Men forstår nu at det skulle være uden for. Og så holder jeg med chefen, for hvor vil du fide spånerne, og især hvis det blæser en lille smule. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Indrømmet jeg havde glemt "små" men jo, de sidste par dage har der været total vindstille (og usædvanlig varmt), så traktor-metoden kunne måske havde været løsningen - så kunne træspånerne blot være skovlet op i de små kyll.huse, var tanken. Men pyt - nu er der gjort klar til over 9.000 daggl. fasankyll. (direkte fra Frankrig). Ps. en slagleklipper spreder ikke det slået for alle vinde.     
Ok jeg tænkte nok på sådan en som landmanden pudser græsmarker med.
I øvrigt får du travl hvis du gør ligesom min far gjorde.
Mon ikke han havde fået an fasanhøne ind i en græsslåmaskine. I hvert fald havde han et lilel kuld kyllinger der skulle opfostres. Han gravede i myretuer for de skulle have myre æg.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja desværre rydder der en del fasan- og andereder  med æg i, samt harekillinger når vildtagerne skal slås ned, inden de pløjes, fræsses og sås om.  
Ja dengang var myreæg i høj kurs - nu fås der udmærket fasanstart med højt proteinindhold. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis