Forbistret (-forbandet) træspåner..

Nogen der har en effektiv metode til at findele træspåner ? Træspåner i de store pakninger er så hårdt (vakuum)presset så de ikke er til at løsne fra hinanden. Har prøvet med greb (dur ikke, alt for mange "klumper") Pt. smuldre og river jeg træspånerne fra hinanden med hænderne, men for pokker det tager lang tid.

Ps. Skal bruges som tyk lag strøelse i opvarmet kyll.huse.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt skovlen på din minigraver, og giv den dask!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur skrev den 31-05-2020 22:42:25

Sæt skovlen på din minigraver, og giv den dask!

 Har faktisk prøvet med frontskovlen på traktoren, og ja man kan skille ballen ad til en hvis grænse, men langtfra findele og rive træspånene fra hinanden. 

Når det nu er et tykt lag du skal bruge, kunne du så køre med en fræser? Hvad med en beton blander? Tænker bare uden for rammerne her.
Mvh.
Mikkel

Jeg var ellers begyndt at se noget i retningen af en forstørret persillehakker for mig😎

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

FoXX skrev den 01-06-2020 11:07:15

Når det nu er et tykt lag du skal bruge, kunne du så køre med en fræser? Hvad med en beton blander? Tænker bare uden for rammerne her.
Mvh.
Mikkel

 Hvordan vil du få proppet en balle træspåner ind en cemetblander, eller det var måske en tvangsblander du havde i tankerne   Forøvrigt tror jeg ikke man kan få has på en balle træspåner med en havefræser - jeg tror i hvert fald ikke jeg kan styre maskinen oven på sådan en balle. 

Ps. Overvejede en kort stund at køre hen over ballerne med traktor og slagleklipper - men det sagde chefen ikke var nogen god ide.    
Nej så hellere køre med plæneklipper efter at det er lagt ud ( og før kyllinger ankommer). Men det kræver nok en ret god støvmaske.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Frank Chr. skrev den 01-06-2020 23:50:59

 Hvordan vil du få proppet en balle træspåner ind en cemetblander, eller det var måske en tvangsblander du havde i tankerne   Forøvrigt tror jeg ikke man kan få has på en balle træspåner med en havefræser - jeg tror i hvert fald ikke jeg kan styre maskinen oven på sådan en balle. 

Ps. Overvejede en kort stund at køre hen over ballerne med traktor og slagleklipper - men det sagde chefen ikke var nogen god ide.    

 Det lyder da som en fremragende ide.

Den opmærksomme læser vil se det drejer sig om små kyll.huse (faktisk kyll.mødre, 26 stk ialt, på kun H.1,5 x B 1,5 x L 2,0 m) der skulle strøes, så det er begrænset hvad der kan være af havemaskiner i husene.  

Ps. Næste år bliver det Easy-strø, for det er efter sigende ikke så umedgørlig. 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis