Gulvvarme, men ingen varm vand i hanen.

Hej.

De sidste par dage har vi døjet med at vores vand i hanerne er gået fra at kunne blive ekstremt varmt, til i dag kun at være lunkent.

Vi har en Metro varmtvandsbeholder i skuret, hvor der fra denne også tilgår vand til guldvarmen, henholdsvis i bryggers og badeværelse, når jeg skruer op for disse, så går der ikke længe, før rørene bliver brændvarme, så umiddelbart er der masser af varm vand i beholderen. Der er fire tilkoblinger under beholderen, to til henholdsvis gulvarmen i bryggers/badeværelse, og så en "blå" og "rød", kold og varm vand.

I formiddag gik jeg så ud til beholderen, drejede stort set alle håndtag/haner/ventiler, "open/close", slukkede og tændte cirkulationspumpen mm. I blinde fægtede jeg mig frem rent ud sagt.Lidt efter fossede det varme vand ud gennem vandhanen igen, og jeg troede at havde fikset sagerne, men ak. Her til eftermiddag var problematikken den samme, og der er igen kun lunkent vand i hanerne.

Hvad kan være på spil, når der umiddelbart er masser af varmt vand i beholderen, når dette sendes ud til gulvvarmen, men ikke til vores haner mm?

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Dit gulvvarmeanlæg får ikke vand fra varmmtvandsbeholderen, men er koblet parrallelt sammen med varmtvandsbeholderen. Det "røde" rør under beholderen er afgang varmt brugsvand.
Der sidder en grå termostatventil på røret til højre under varmtvandsbeholderen. Kan vi få et billede af den? Det er reguleringsventilen til at regulere temperaturen på det varme brugsvand.
Du har en varmemåler monteret på muren - hvad er temperaturen på dit fjernvarmevand ved frem- og returløb?

Søren O
Søren O skrev den 31-05-2020 22:01:53

Dit gulvvarmeanlæg får ikke vand fra varmmtvandsbeholderen, men er koblet parrallelt sammen med varmtvandsbeholderen. Det "røde" rør under beholderen er afgang varmt brugsvand.
Der sidder en grå termostatventil på røret til højre under varmtvandsbeholderen. Kan vi få et billede af den? Det er reguleringsventilen til at regulere temperaturen på det varme brugsvand.
Du har en varmemåler monteret på muren - hvad er temperaturen på dit fjernvarmevand ved frem- og returløb?

 Så lærte jeg det, jeg gik automatisk ud fra, at gulvvaren kom direkte fra varmtvandsbeholderen, da der går rør ud fra den :D 


Denne?

Frem og retur temperatur ligger på 62 og 27.
Det er sikkerhedsventilen du har taget et billede af. Den burde dryppe når varmtvandsbeholderen varmer "en større mængde" vand op.
Der er ventilen der sidder lidt længere til højre jeg gerne vil have et billede af.

Søren O
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Søren O skrev den 31-05-2020 22:19:51

Det er sikkerhedsventilen du har taget et billede af. Den burde dryppe når varmtvandsbeholderen varmer "en større mængde" vand op.
Der er ventilen der sidder lidt længere til højre jeg gerne vil have et billede af.

 Jeg lægger lidt forskellige op, du må sige til, hvis de ikke er tilstrækkelige. 


 

Vedhæftede filer:
Den prop der sidder på afgangen af din sikkerhedsventil skal du skrue af omgående. evt. Tryk fra opvarming skal kunne udledes og det kan det ikke nu. Det er normalt at det dryppe ud af sikkerhedsventilen.
du skal skrue på det hvide håndtag for at få mere varmt vand, den står kun på et.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden skrev den 31-05-2020 22:37:23

Den prop der sidder på afgangen af din sikkerhedsventil skal du skrue af omgående. evt. Tryk fra opvarming skal kunne udledes og det kan det ikke nu. Det er normalt at det dryppe ud af sikkerhedsventilen.

 Det gør jeg med det samme!

Det er en billig styring der er sat til din beholder. Det må være en returventil der sikrer at det fjernvarmevand der forlader din beholder er tilstrækkelig afkølet. Prøv kortvarigt at skrue meget op på ventilen indtil du mærker lidt temperaturstigning på røret. Skru så ned på "3", og lad det køre nogle timer. Hold øje med at afgangstemperaturen ved ventilen ikke bliver for høj - vil tro at 30o vil være passende.
Er der noget i udløbet fra sikkerhedsventilen (den rørstuds der vender nedad)?


Søren O
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også