Fjerne ubrugt tyverialarm

Vi har haft gamle sensorer fra en G4 alarm siddende, uden at vi har haft abonnement og altså ikke brugt systemet. Jeg vil gerne skrue sensorerne ned, men bøvler med ledningerne.  De forsvinder op på loftet. Nogen har jeg kunne hive op fra loftet af, men andre sidder fast et eller andet sted under loftsisoleringen.

Spørgsmålet: Kan man bare klippe ledningen (8-leddet signalkabel) af helt oppe, stoppe det tilbage i hullet og spartle over?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan måle med multimeter at der ikke er strøm, eller ved at den ikke er sat til noget i den anden ende, så sker der vel ikke noget, medmindre nogen senere kobler strøm til. For en sikkerheds skyld havde jeg nok lige isoleret enderne inden jeg stoppede den op. Om det er lovligt tør jeg ikke sige, men jeg ville ikke sove utrygt om natten. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du klipper bare. Der er ikke strøm på når alarmen er nedtaget, ligesom det har været lavspænding da det var i drift.
Det er netværkskabel der er trukket. 

Elektronikteknikeren
Klip dem væk, spartle og male så er den prut slået.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar - det er fantastisk at teknik-udfordrede akademikere har et sted at stille dumme spørgsmål:)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også