Havetraktor

Hej
jeg har en havetraktor med et to-cylinder b&s motor der går ujævnt. Den starter uden problemer, men den går op og ned i omdrejninger, med mindre jeg tilføjer noget choker. Jeg har renset karburatoren, skiftet begge tændrør, skiftet pakninger i indsugningsmanifolden for at undgå falskluft, men lige lidt hjælper det.
Er der nogen derude der har oplevet det samme problem, der vil vær behjælpelig?
Mvh-khj100

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Går den bare ujævnt, eller "skyder" den også ?
Prøv at tjekke om ventilerne står rigtigt..
Karburatorrensning kan godt være drilsk, og kræve flere forsøg, karburator, eller bremsespray er godt.
Mest effektiv er ultralydsrensning, men det er jo ikke noget man sådan lige normalt har.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej
Den går kun ujævnt (op og ned i omdrejninger konstant, hvis der ikke tilsættes noget choker) og skyder ikke.
Karburatoren er ultralyd renset, så det skulle være ok
Ventilerne er ikke min stærke side, så det kræver nok en tur til et værksted, med mindre du kan guide mig igennem det!

Det er der ingen større problemer med, de skal have en frigang på ca 0,1 mm, du drejer svinghjulet til ventilen er så løs som mulig, og tjekker efter med et søgerblad, og justere om nødvendigt. (huak at afmontere tændledningerne, inden du drejer motoren)
Det er jo en firetakter, så du kan risikere at skulle dreje motoren næsten 2 omgange, før ventilen er "løs"
eller søg lidt på youtube.

Tjek også om oliestanden på motoren, er fartreguleringen oliestyret, skal olie standen være korrekt.
Er fartreguleringen styret af luftstrømmen fra svinghjulet, så tjek også om alt er rent, og fungere som det skal.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis den går bedre når choker er aktiveret lidt, er  det med meget stor sandsynlighed blandingen for mager, ultralydsrens er godt, MEN ikke et mirakelmiddel, der kan stadig være en tomgangskanal der er snævret lidt ind, eller hoveddysen hvor der sidder noget fast snavs der bare ikke vil ud.

Hvis tændrør ikke er sorte på sådan en motor, men hvide, grå, brune eller ligende er det et sikkert tegn på den går magert. (blandingen kan også være det alligevel)

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis