CNC det vil jeg prøve.

Hej lds'ere....
Jeg udvider mit værksted nu. Så nu får jeg plads til en CNC som jeg har drømt om længe.
Jeg tømrer og har et dejligt værksted med en del stationære maskiner hvor jeg hygger mig.

Jeg er helt ny til cnc. Jeg har kigget på x-carve 1000x1000. Har i erfaringer med denne.
Kan i anbefale noget godt i den størrelse.
Hvilke maskine bruger i til træopgaver i plade...?
Mit budget er 15 til 20k. Til startup

På forhånd tak.

Mvh Lars

Hvis du starter med at sige du ikke kan, kommer du ikke langt..

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det til udelukkende hobby - eller tænker du at lave salgbart tømrerarbejde på den?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tja, nu har jeg jo skrevet lidt indlæg herinde, om mit syn på en "hjemmebygget håndoverfræser på en pind".. så hvis du er vant til godt grej, så vil du blive vanvittig skuffet over en "CNC" som denne.. men sætter man ikke forventningerne højt, og kan man leve med et dårligt resultat, der har taget 20xtid - såå..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
, tror du misforstår.... Jeg vil ikke lave en selv.... Det var mere ment som noget maskinerne kunne bruges til.
Jeg kigger på shapeoko 3 xxl og onefinity cnc..
Jeg skal have noget der virker....
Hvad bruger du selv


Hvis du starter med at sige du ikke kan, kommer du ikke langt..

Hej Lars - jeg arbejder professionelt med CNC - derfor spurgte jeg til om det var til proff-salg eller hobby..
Jeg tror ikke, at man som tømrer - med kvalitetsmaskiner - kan affinde sig med de små "hobby-CNC" maskiner..
men, det er bare min mening for egen oplevelse.. Jeg kender ikke de mærker, som du nævner .. og alt det jeg arbejder indenfor, kan ikke købes for "hobbypenge"
Så er det til hobby - så prøv.. Der er andre herinde, der kan komme med mere kompetente råd i den boldgade, end jeg..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Okey. Tak for sin mening.

Er der mon andre der evt kan hjælpe mig lidt videre.
Eller endnu bedre.. findes der et bedre forum med cnc folk. ?


Hvis du starter med at sige du ikke kan, kommer du ikke langt..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis