Anbefaling af grill

Hej allesammen.
Skal til at have min charbroil gasgrill på pension. Har ellers været ganske glad for den.

Hvad for en grill kan i anbefale derude?

Kriterier:

- SKAL være en gasgrill
- ville være fedt hvis den var bygget til rygning også
- ville også meget gerne have mulighed for rotisseri

Har kig på denne broil king : https://www.bauhaus.dk/broil-king-gasgrill-crown-cart-480-inkl-rotisserisaet

Nogen der kan sige noget om den? Og ellers så kom gerne med anbefalingerne

På forhånd tak

Patrick
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tråden er over to år gammel, så noget kunne tyde på at rigtige grillnørder sværger til kulgrill.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 12-06-2022 01:05:34

Tråden er over to år gammel, så noget kunne tyde på at rigtige grillnørder sværger til kulgrill.   

 Haha det kan der være noget om. Jeg endte med en nextgrill. Den er ganske udemærket. Men jeg kunne bedre lide charbroil. 



Patrick
Kul eller gas. Efter at vi har fået gasgrill får vi grillet betydeligt mere end før hvor det var 1-2 gange om året. Bare i år har vi grillet 12-14 gange til nu. Og i øvrigt lavet pizza i vores Ooni 3 gange.
Er dog helt med på at der er noget over de glødende kul men for pokker hvor gas er så meget lettere.
Og hvor meget varm mad ville man få hvis man skulle lave det på et brændekomfur?

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kermit_369 skrev den 12-06-2022 10:59:13

Kul eller gas. Efter at vi har fået gasgrill får vi grillet betydeligt mere end før hvor det var 1-2 gange om året. Bare i år har vi grillet 12-14 gange til nu. Og i øvrigt lavet pizza i vores Ooni 3 gange.
Er dog helt med på at der er noget over de glødende kul men for pokker hvor gas er så meget lettere.
Og hvor meget varm mad ville man få hvis man skulle lave det på et brændekomfur?

 Jeg er enig. Hvis jeg skulle lave det på kul ville jeg stort set aldrig få grillet. 


Patrick
Fruens dom er krystalklar: Et brændekomfur overgår både el- og gaskomfurer med flere længder. Eneste ulempe er, at det skal fodres kontinuerligt, men da vi begge altid har haft forskudte arbejdstider var det ikke et issue.

Vores brændekomfur kører i hele vinterhalvåret stort set i døgndrift og bidrager ganske betragtelig til opvarmningen. Da vi samtidig har ubegrænset adgang til gratis brænde er der også en økonomisk gevinst.

Ang. gas- og kulgrill er den væsentligste fordel at det kan holde liv i de godmodige drillerier.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis