En slags alarm via WiFi

Er der nogen der har kendskab til en dims, som når jeg slutter et kontakt sæt kan sende en alarm via WiFi til en app på min telefon.. lidt ligesom en WiFi ringeklokke.

 

Er der nogen der har kendskab til en dims, som når... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jetdirect skrev den 29-05-2020 17:13:42

google wifi røgalarm så kommer der færdige røgalarmer der kan det du ønsker direkte til mobilen

https://www.avxperten.dk/smart-home-roegalarm/nedis-smartlife-roegalarm-wifi-nedis.asp

https://www.pricerunner.dk/sp/wifi-r%C3%B8galarm.html

Det har jeg også set.  Nu ville jeg blot gerne bruge dem jeg har. Og en WiFi sender, tænker jeg kunne være godt til mange andre formål. 😊

 


 

Opfølgning på denne tråd også!

Son-off mini kan lave den ønskede funktion, da det er muligt at sætte en normal slutte kontakt på, og herefter lave en push meddelelse til min konto hos Ewelink.

Om man kan få en app der kan selektere i push meddelelser, så jeg kan få den til at komme med en service meddelelse, afhængig af hvilken push meddelelse, jeg modtager, det må jeg undersøge nærmere, med det tror jeg nok kan programmeres relativt nemt.

 

Jeg har rodet ganske lidt med Arduino med et WiFi modul.
Her kan du lave en mini webserver, som du kan tilgå som en hjemmeside.
Hvis du har lyst til at rode med den slags, kan du måske sætte den op til at lave et RSS-feed, og få en RSS-reader til at læse fredede, og give en notifikation, når der sker ændringer.
Alternativt kan du måske finde en app der fungerer som en mini-webserver på din telefon, som giver en notifikation, når den bliver tilgået af Arduinoen. Det vil være lidt tættere på push, end en RSS-reader der poller en side i hele tiden.

Bedre endnu, ville næsten være at den sendte dig en mail.
En røgalarm lyder ret kritisk, så jeg ved ikke hvor meget tiltro du har til at en mail-app får opdateret og sendt en notifikation tilstrækkeligt hurtigt.
Du kan prøve at søge på amazon. Jeg så ringalarmen i 5 dele.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis