En slags alarm via WiFi

Er der nogen der har kendskab til en dims, som når jeg slutter et kontakt sæt kan sende en alarm via WiFi til en app på min telefon.. lidt ligesom en WiFi ringeklokke.

 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej ikke umiddelbart, men kan du ikke bare bruge en wifi ringeklokke hvis det er det den skal kunne ?

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Jens J. skrev den 29-05-2020 12:40:51

Nej ikke umiddelbart, men kan du ikke bare bruge en wifi ringeklokke hvis det er det den skal kunne ?

 Muligvis, men har ingen finger til at trykke på den... Det skal kunne gøres med at slutte et kontakt sæt. Så hvis det skal virke, så skal jeg skille dørklokke ad og sætte noget på kontakten... 🙄


 

mdn skrev den 29-05-2020 12:52:41

 Muligvis, men har ingen finger til at trykke på den... Det skal kunne gøres med at slutte et kontakt sæt. Så hvis det skal virke, så skal jeg skille dørklokke ad og sætte noget på kontakten... 🙄


 Ikke forstået. Du har ingen finger ? Hvad skal slutte kontakt sættet ?

Måske skal du forklare hvad det skal bruges til, så kan vi nok bedre hjælpe med løsninger.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Jeg vil have besked på min telefon, når en slutte kontakt bliver aktiveret. Helt simpelt. 😊

 

jeg har brugt et gsm modul af denne type og kan anbefales : https://www.topkodas.lt/product/gtalarm2/  her kan du selv bestemme hvad besked du vil have på telefonen, modulet programeres op via et pgr på pc og er på dansk

mdn skrev den 29-05-2020 13:37:18

Jeg vil have besked på min telefon, når en slutte kontakt bliver aktiveret. Helt simpelt. 😊

 Jeg er sygt nysgerrig. Hvad skal det bruges til ? Hvordan bliver kontaktes aktiveret ?


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
@askholme: Sonoff har jeg også kigget på, men medmindre det er en temperatur jeg skal overvåge, så syntes jeg ikke det kan kommunikere fra en tigger til smartphone.

@jetdirect: det skal være via WiFi og ikke via simkort, men ellers ser det rigtigt ud.

@jens j.: Det er en lydløs brand melder i en stald, som jeg vil have besked om på mobilen. Brand melder har jeg, men mangler systemet til at sende til telefon...

 

Hvad er output fra brandmelder? Potentialefrit relæ?
jenshøj skrev den 29-05-2020 17:10:45

Hvad er output fra brandmelder? Potentialefrit relæ?

 Ja bare et relæ. Det er et fra gsm-teknik.


 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis